نویسنده: روابط عمومي 0 751 تاریخ انتشار : 03 آذر 1398

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

اعتماد به جوانان در حوزه آی.تی، راه برون‌رفت از مشکلات کشور است

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: نفت امروز اطلاعات ارزشمندی است که از دیتا حاصل می‌شود و وقت آن است که از حوزه کسب‌وکار آی.تی در استان حمایت کنیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی الکامپ استان گلستان که در محل نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان دایر است، اظهار کرد: در بحث عرصه تجارت الکترونیک قدم‌های خوبی در کشور برداشته شده است.

دکتر غفاری ادامه داد: تا دو سال آینده پیش‌بینی می‌شود که دو میلیارد نفر در دنیا خریدهای خود را به شکل آنلاین انجام دهند.

وی تصریح کرد: در ایران پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 حدود 115 میلیون دلار گردش تجارت الکترونیک داشته باشیم و درحال حاضر 210 هزار میلیارد تومان در این حوزه گردش مالی به ثبت رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان ساخت: درحالی‌که اقتصاد ما به خاطر مسائل تحریم رشد منفی داشته ولی در حوزه ای.تی رشد مثبتی داشته و این نشان می‌دهد حوزه ای.تی و تجارت الکترونیک ظرفیت زیادی دارد.

دکتر غفاری متذکر شد: اگر تحولات ای.تی نادیده گرفته شود، خسارت‌های سنگینی خواهیم دید، مجبور هستیم که در مسیر فناوری پیش برویم.

وی ابراز داشت: زمانی که اسنپ و حمل و نقل آنلاین مطرح شد، مقاومت‌های زیادی به وجود آمد، در ابتدا مدیران این شرکت‌ها به تاکسیرانی و شرکت‌های حمل‌و‌نقل مراجعه کردند و آنها نپذیرفتند؛ ولی بعد از گذشت چند سال می‌بینید عمده آژانس‌ها با مشکل رو به رو شدند چراکه حمل و نقل آنلاین جایگاه خود را پیدا کرده است.

دکتر غفاری متذکر شد: اگر نتوانیم تدابیری بیاندیشیم که استارتاپ‌های منطقه‌ای شکل درستی بگیرد، مطمئنا سهم زیادی از پول از استان در آینده خارج می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی می‌توانیم کارهای جدی در حوزه ای.تی انجام دهیم، افزود: 1.3 میلیارد تن دورریز مواد غذایی در دنیا وجود دارد که این میزان می‌تواند غذای 800 میلیون نفر را تامین کند و شرکتی با هوش مصنوعی به دنبال کاهش این دورریز است و می‌توانیم در استان در حوزه بخش کشاورزی نیز در این مسیر گام برداریم.

وی متذکر شد: نفت امروز اطلاعات ارزشمندی است که از دیتا حاصل می‌شود و وقت آن است که از حوزه کسب‌وکار آی.تی در استان حمایت کنیم.

دکتر غفاری در پایان تاکید کرد: راهی برای برون‌رفت از مشکلات کشور جز اعتماد به جوانان و این استارتاپ‌ها وجود ندارد.