نویسنده: روابط عمومي 0 1113 تاریخ انتشار : 05 مرداد 1398

برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی سالانه لیزر و فوتونیک در تهران

سومین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک تهران، با هدف ارائه تمام ظرفیت‌های علمی و فنی دانشگاه‌ها،‌ مراکز تحقیقاتی، صنایع،‌ کلینیک‌های پزشکی،‌ شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در زمینه لیزر و فوتونیک و با حضور ‌شرکت‌های معتبر بازرگانی داخلی و خارجی از تاریخ 18 الی 21 آبان‌ماه 98 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، امروزه در صنعت، لیزر به طور قطع یک ابزار بی‌رقیب است به‌گونه‌ای که بسیاری از قطعات حساس و دقیق در صنایع استراتژیک و پیشرفته فقط و فقط با لیزر ساخته می‌شوند. لیزر قادر است ورقه‌های فلزی ضخیم  را با سرعت بالا برش داده، یا با سرعت و دقت بالا روی سطوح فلزی و غیر‌فلزی کنده‌کاری نماید. همچنين، لیزر می‌تواند بین فلزات نا‌همجنس و یا الیاژ‌های خاص، جوش‌هایی را ایجاد کند که قبلا با هیچ تکنیکی قابل انجام نبوده  و به همین دلیل در صنایع ساخت هواپیما ، کشتی، اتومبیل و بسیاری دیگر از صنایع حساس، بکار می‌رود.

از سویی دیگر در یک چشم‌انداز جدید،  فناوری پیشرفته موسوم به Li-Fi که بر اساس انتقال داده از طریق نور پایه گذاری شده، یک شگفتی تمام عیار در صنعت  ارتباطات به شمار می‌رود که بی‌گمان نشانگر پیدایش افقی جدید در عرصه ارتباطات خواهد بود.در زمینه پزشکی نیز، لیزر  علاوه بر کاهش درد و رنج حاصل از جراحی‌های سنتی، توانسته است تحولات شگرفي در درمان بیماری‌های مختلف ایجاد نماید. به گونه‌ای که امروزه به جای استفاده از چاقوی جراحی در درمان بیماری‌های مختلف مانند پوست، چشم پزشکی، اورولوژي و سنگ کلیه، پزشکان با بکارگیری لیزر توانسته‌اند جراحی مورد نظر را به صورت سرپایی و بدون عوارض جانبي حاصل از جراحی‌های سنتی مانند عفونت، خونریزی و بستري‌هاي دراز مدت انجام دهند. همچنین استفاده از لیزرهای زیبایی یکی از بخش‌های جذاب و کاربردی لیزر در حوزه سلامت و زیبایی محسوب می‌شود که بسیاری از متخصصین حوزه زیبایی را به خود جلب کرده است.

شایان ذکر است در این نمایشگاه تلاش خواهد شد که آخرین دستاوردهای داخلی و خارجی در حوزه لیزر و فوتونیک در دسترس همه علاقمندان قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.iranphotonics.com  مراجعه کنید.