نویسنده: روابط عمومی 0 868 تاریخ انتشار : 28 فروردین 1399

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبر داد:

تامین ۳۰ درصد نیاز مواد ضدعفونی کننده کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری گلستان

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: مواد ضدعفونی کننده تولید شده در پارک علم و فناوری گلستان، حدود ۶۰ درصد مصرف بیمارستان‌ها و ۳۰ درصد مصرف کل کشور را تامین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در خصوص اقدامات پارک علم و فناوری گلستان در مبارزه با بیماری کووید-۱۹، اظهارکرد: مواد ضدعفونی کننده تولید شده در این پارک حدود ۶۰ درصد مصرف بیمارستان‌ها و ۳۰ درصد مصرف کل کشور را تأمین می‌کند.

دکتر غفاری با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 40 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در پارک علم و فناوری گلستان تولید می‌شود، افزود: این درحالی است که در روزهای اوج تولید، این عدد تا میزان 50 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در روز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه به ساخت دستگاه‌های اتوماتیک و قابل حمل ضدعفونی‌کننده دست در محل این پارک اشاره کرد و گفت: به همت محققان فعال در پارک علم و فناوری گلستان، دستگاه تمام اتوماتیک ضدعفونی کننده دست و دستگاه الکتریکال و قابل حمل مه‌پاش‌گرم با قابلیت ضدعفونی فضایی به مساحت 3هزار متر مکعب تنها با یک لیتر ماده ضدعفونی‌کننده تولید شد.

وی همچنین به تولید دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص برای بیماران شیمیایی و حاد تنفسی در این پارک اشاره کرد و گفت: این دارو برای مصرف به بیمارستان‌های بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و مسیح دانشوری ارسال شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان به طراحی سیستم ره‌گیری کنترل بیماران کرونایی، طراحی سیستم ضدعفونی آنلاین و راه‌اندازی خط تولید ماسک‌های N۹۵ به‌عنوان دیگر فعالیت‌های این پارک در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.