نویسنده: روابط عمومي 0 945 تاریخ انتشار : 16 اسفند 1397

به همت پارك علم و فناوري گلستان برگزار شد؛

كارگاه آموزشي نحوه جست‌وجو، طبقه‌بندي و داوري اختراع

کارگاه آموزشی آشنایی با نحوه جست‌وجو، طبقه‌بندي و داوري اختراع با حضور الياسي، رئیس اداره ثبت اختراعات کشور و تعداد 40 نفر از اساتيد دانشگاه‌هاي استان گلستان از ساعت 8 صبح امروز شروع و تا ساعت 16:30 بعد از ظهر به ميزباني پارك علم و فناوري گلستان در محل مركز خدمات سرمايه‌گذاري استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، این کارگاه آموزشی به همت مركز مالكيت فكري و مرجع استعلام ثبت اختراع پارك علم و فناوري گلستان در دو نوبت صبح و عصر و با هدف آگاه و توانمندسازی داوران در نحوه داوری طرح‌های ثبت اختراع و ارتقاء سطح دانش آنان در حوزه مالکیت فکری و اختراع برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در اين كارگاه يك‌روزه با آخرین شیوه‌های جست‌وجو، طبقه‌بندي و داوري اختراع به صورت عملی و تئوری آشنا شدند كه از مهم‌ترين عناوين مطرح شده در اين كارگاه مي‌توان به مفاهيم مالكيت فكري، تعریف اختراع، شرایط ثبت شدن اختراع، نحوه جست‌وجو و طبقه‌بندی پتنت‌ها در پایگاه‌های اطلاعاتي داخلی و خارجی، تحلیل مندرجات پتنت‌ها، نحوه تکمیل فرم داوری و... اشاره كرد.

در پایان نیز، شرکت‌کنندگان، ضمن استقبال چشمگیر از این کارگاه و مباحث مطروحه در آن، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتری در این حوزه برای استادان، محققان، مخترعین و دانشجویان به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی شدند.