نویسنده: روابط عمومی 0 1068 تاریخ انتشار : 30 دی 1398

به همت محققان پارک علم و فناوری گلستان؛

کپسول سخت مایع انتریک کولمیگان اختراع شد

برای نخستین‌بار در کشور " کپسول سخت مایع انتریک کولمیگان " توسط شرکت " داروسازی و کشت و صنعت گیاه اسانس دکتر سلیمانی " از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری گلستان اختراع شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، سندرم روده تحریک‌پذیر یک بیماری رایج دستگاه گوارشی است که عملاً 50-30 درصد مراجعات بیماران به متخصصان گوارش را شامل می‌شود. این بیماری بدون هیچ نقص ساختاری در روده بزرگ، بر عملکرد آن تآثیر می‌گذارد و  افراد مبتلا به آن با دردهای شکمی، بروز اسهال و بیوست شدید، ترشح زیاد مخاط روده‌ای، علائم سوءهاضمه، نفخ شدید، کولیت و درجاتی از افسردگی مواجه هستند. این بیماری به دلیل پیچیدگی و عملکردی بودن بیماری، درمان مشخص و قطعی ندارد.

کپسول کولمیگان فرمولاسیونی آهسته رهش و انتریک کوت می‌باشد که می‌تواند به‌طور هدفمند در طول سیستم گوارش حرکت کرده و خود را سالم و بدون متابولیزه شدن در معده، به روده برساند و از این رو دارورسانی هدفمند این کپسول، کمک شایانی در خط نخست درمانی بیماری IBS خواهد داشت.

کپسول کولمیگان یک کپسول ژلاتینی سخت حاوی 187 میلی‌گرم اسانس نعناع فلفلی است؛ در صورتیکه این میزان اسانس به یکباره در دستگاه گوارش و به ویژه در معده آزاد شود، علاوه بر عدم اثربخشی مناسب، به شدت باعث سوزش معده و دستگاه گوارش شده و در افراد مستعد رفلاکس، واکنش شدیدی ایجاد خواهد کرد. البته این مقدار اسانس، درصورتیکه به صورت آهسته و پیوسته رهش در طول دستگاه گوارش آزاد گردد، با عمل آنتاگونیسم کلسیم در ماهیچههای صاف دستگاه گوارش، از بروز انقباضات دردناک عضلانی روده ممانعت نموده و باعث بهبود اسپاسم و کولیک‌های دستگاه گوارش شده و علائم بیماری را بهبود می‌بخشد.