نویسنده: روابط عمومی 0 975 تاریخ انتشار : 19 مهر 1399

رئيس پارك علم و فناوري گلستان:

جهش علم و فناوری در استان همراهی کلیه دستگاه‌ها را می‎طلبد

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: جهش علم و فناوری در استان همراهی کلیه دستگاه‌ها را می‎طلبد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری بعد از ظهر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان گلستان که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار‌ کرد: اگر قرار باشد اکوسیستم‌ نوآوری استان به تحول برسد، نیازمند همگرایی دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

دکتر غفاری ادامه داد: برای حرکت درست این اکوسیستم نیازمند فضای زیرساختی هستیم و در گنبدکاووس، گرگان و‌ علی‌آبادکتول مراکز نوآوری فعال شده و به دنبال شبکه‌سازی این مراکز هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: با شبکه‌سازی پارک از مرکزیت استان خارج و تمام استان دارای شرایط پارکی خواهند شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته شاهد حرکت جدی در علم و فناوری استان هستیم و پلتفرم در حال شکل‌گیری است و از دستگاه‌ها و سازمان‌ها درخواست داریم که در شبکه‌سازی به ما کمک کنند.

دکتر غفاری گفت: شتاب‌دهنده‌های متعددی در استان در حال فعالیت و یا اخذ مجوز هستند و در زمینه آی‌تی به دنبال مذاکره با یکی از شرکت‌های بزرگ کشوری هستیم که بتوانیم از ظرفیت آنها برای توسعه تجاری‌سازی استارتاپ‌های آی‌تی استفاده کنیم.

غفاری اضافه کرد: در راستای تأمین مالی استارتاپ‌ها، صندوق پژوهش و فناوری استان به بهره برداری رسید و امروز هم قرارداد با صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان امضا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان ابراز داشت: درخواست ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور این است که در‌ تجارت‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان حمایت ویژه‌ای را داشته باشد تا ما شاهد شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان باشیم.