نویسنده: روابط عمومي 0 860 تاریخ انتشار : 27 مرداد 1398

به مناسبت سالرزو بازگشت آزادگان سرافراز به ميهن انجام گرفت؛

ديدار رئيس و معاون پارك علم وفناوري گلستان از دو آزاده و جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس

به مناسبت سالگرد غرورآفرین ورود آزادگان معزز به میهن اسلامی ایران، رئيس پارك علم و فناوري گلستان به اتفاق معاون اين پارك با حضور در منزل «سيدمحمود مفيدي‌نژاد» و «سيدمحمدحسين موسوي» دو تن از آزادگان و جانبازان سرافراز استان گلستان، از اين دو بزرگوار و خانواده محترمشان تجليل و دلجويي كردند.

به گزارش روابط‌عمومي پارك علم و فناوري گلستان، در ديدار نخست، «سيدمحمود مفيدي‌نژاد»، آزاده سرافراز جنگ تحميلي، با اشاره به تحمل رنج‌ها و سختی‌های دوران اسارت، به بیان نحوه اسارت، برخورد خشن نیروهای بعثی با آزادگان، وضعیت نامطلوب اسکان آزادگان در زندان‌ها و کمپ‌های عراق، عملیات روانی نیروهای بعثی، شهادت غریبانه همرزمان در زندان‌های عراق و نحوه آزادی و استقبال پرشور خانواده و اهالی محل از ایشان مطالبی را عنوان داشت.

اين آزاده سرافراز ادامه داد: خاطرات تلخ و شیرین از دوران اسارت و اتفاق‌هایی که در این چندسال افتاده است؛ بسیار مفصل و طولانی است.

دكتر غفاري، رئيس پارك علم و فناوري گلستان نيز در اين ديدار بيان داشت: شما تجربيات بسيار خوبي از دوران دفاع مقدس داريد که مي‌توانيد آن را به‌صورت کتاب درآورده تا مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

وي با بيان اينكه دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان باید در جامعه ترویج داده شود، گفت: ديدار و قدرداني از خانواده‌هاي معظم اين بزرگان، کمترين كاري است كه ما مي‌توانيم در برابر حماسه‌های عظیم و به یادماندني که شهدا، جانبازان و آزادگان خلق کردند، بجاي آوريم.

در ديدار دوم نيز «سيدمحمدحسين موسوي»، جانباز 65درصد 8سال دفاع مقدس، به بیان خاطرات و رشادت‌های رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس و نحوه مجروح شدن خود و رنج‌هايي كه پس از سال‌ها كماكان گريبانگير ايشان پس از اصابت خمپاره مي‌باشد، پرداخت.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان در اين ديدار نيز با بيان اينكه تکریم خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان بر همگان واجب است، گفت: ديدار و تكريم از جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي محترم ايشان از بزرگ‌ترين وظايف زندگي ما است تا همواره ياد و خاطره رشادت‌هاي ايشان و شهداي 8 سال دفاع مقدس در جامعه زنده نگاه داشته شود.

گفني است در پايان اين دو ديدار، دكتر غفاري ضمن ادای احترام به مقام والاي شهدا، جانبازان و ايثارگران ايران اسلامي، با اهداء لوح سپاس از ايشان و خانواده گرانقدرشان تقدير بعمل آورد.