نویسنده: روابط عمومي 0 824 تاریخ انتشار : 24 اسفند 1398

نقش‌آفريني شركت‌هاي دانش‌بنيان در مقابله با ويروس كرونا؛

راه‌اندازي خط توليد محلول‌های ضدعفونی کننده دست و اسکراب جراحی در پارك علم و فناوري گلستان

خط توليد محلول‌های ضدعفونی کننده دست و اسکراب جراحی با دو فرمولاسیون متفاوت بر پایه الکل با ظرفيت 20 هزار بطري در روز در پارك علم و فناوري گلستان راه‌اندازي شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، جهادگران بخش تحقیق و توسعه شركت دانش‌بنيان پارت كيميا(داراي مجوز اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو) مستقر در پارك علم و فناوري گلستان موفق شدند خط توليد محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و اسکراب جراحی را براي ريشه‌كن كردن ويروس كرونا راه‌اندازي كنند.

اين محلول‌هاي ضدعفوني‌كننده با نام تجاری «کیمیاویدون» و دو فرمولاسیون متفاوت بر پایه الکل (اتانول و ایزوپروپانول) حاصل بخش تحقیق و توسعه شرکت پارت‌كيميا می‌باشد  و روزانه تعداد 20 هزار بطری در حجم‌های مختلف تولید و در جاي‌جاي استان گلستان توزيع و به استان تهران ارسال می‌گردد.

محلول‌هاي ضدعفوني‌كننده كيمياويدون دارای طیف اثر گسترده بر ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی به وي‍‍ژه ويروس كرونا می‌باشد و علاوه‌بر آن مي‌تواند جذب پوست شده و به لطافت پوست نيز كمك مي‌كند.

گفتني است شركت دانش‌بنيان پارت‌كيميا پيش از شيوع ويروس كوويد-19 به توليد مواد اولیه دارویی و محلوهای موضعی مي‌پرداخت كه در شرايط بحراني كنوني با راه‌اندازي خط توليدي جديد و بکارگیری تمامی پرسنل خود به‌صورت تمام‌وقت، حتي روزهای تعطیل و ایام نوروز به عرضه محلول‌های ضدعفونی کننده مي‌پردازد.