نویسنده: روابط عمومی 0 977 تاریخ انتشار : 19 مهر 1399

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

پارک‌های علم و فناوری بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: پارک‌های علم و فناوری بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر سورنا ستاری عصر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان گلستان، اظهار داشت: توسعه یک مفهوم درون‌زا بوده و محور توسعه دانش‌بنیان، نیروی انسانی است. برای رسیدن به هدف بزرگ باید اختلافات داخلی کنار گذاشته شود.

دکتر ستاری افزود: یکی از راه‌های اصلی رسیدن به توسعه پایدار، نهادینه‌شدن مفاهیم فرهنگی به جای توسعه سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به سمت نسل سه و چهار و کارآفرینی بروند؛ هر چقدر دانشگاه به سمت برطرف کردن نیازهای جامعه حرکت کند و درآمدش را از فروش تکتولوژی به دست آورد  به همان میزان شاهد توسعه خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه با پول دولت نمی‌توان محصول تولید کرد، گفت: محصول زاییده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و پارک علم و فناوری بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد ثروت خواهد بود.

ستاری افزود: متاسفانه پارک علم و فناوری در گلستان ضعیف است، ساختمان‌ها و زمین‌های بلااستفاده زیادی در استان وجود دارد و همراهی برای ایجاد پارک علم و فناوری بزرگ در گلستان باید انجام شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: معتقدیم که از بیرون نمی توان برای استان ها توسعه ایجاد کرد و راه آن فقط تکیه بر توان متخصصان داخلی هر استان و ایجاد زمینه فعالیت بهتر برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

دکتر ستاری یادآور شد: هر چه زیرساخت‌های پارک علم و فناوری در گلستان بیشتر شود ما هم کمک بیشتری به این استان خواهیم کرد، زیرا باید از ظرفیت جوانان استفاده و اقتصاد را متحول کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در گنبدکاووس به دنبال ایجاد کارخانه نوآوری است و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت اما لازم است تا فضای مناسب را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد اتفاقات خوبی در گلستان رخ دهد زیرا طی چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده و این روند باید ادامه داشته باشد.