نویسنده: روابط عمومی 0 951 تاریخ انتشار : 19 مهر 1399

استاندار گلستان در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان؛

پارک‌های علم و فناوری فاصله کسب دانش و تولید محصول را به حداقل می‌رسانند

استاندار گلستان با اشاره اهمیت جایگاه فناوری‌های نوین اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری فاصله کسب دانش و تولید محصول را که برای زندگی مردم مفید باشد را به حداقل می‌رسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس امروز شنبه ۱۹ مهر در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان تصریح کرد: امروزه اکثر مسائل بیش از ماهیت سخت افزاری از ماهیت نرم افزاری برخوردارند.

وی افزود : دانشگاه‌های نسل سوم به دنبال کاهش فاصله علم و صنعت هستند و این مهم با راه اندازی مراکز نوآوری در دانشگاه‌های استان گلستان محقق می‌شود.

استاندار گلستان ادامه داد: امروز باید مسائل استان را با توجه به تلاش مسئولان زودتر و سریع‌تر حل کنیم.

دکتر حق شناس بیان کرد: برای اینکه اهداف یک سازمان و شرکت در مقیاس ملی و کشور سریعتر تحقق پیدا کند همکاری درون سازمانی نیاز است و این مهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد توجه است.

وی گفت: امیدواریم رتبه پارک علم و فناوری استان گلستان با توجه به پروژه‌هایی که در دست اقدام داریم در کشور ارتقاء پیدا کند.

استاندار گلستان به انگیزه قوی دانشجویان و دانش آموزان گلستانی در کسب رتبه‌های برتر کنکور اشاره کرد و افزود: امروز دانشگاه های نسل سوم در تلاش هستند که فاصله علم تا محصول را به حداقل برسانند و راه آن شرکت‌های دانش‌بنیان است و لذا باید نسبت به راه اندازی مراکز نوآوری در دانشگاه اهتمام شود.

گفتنی است در این جلسه چند شرکت دانش‌بنیان به بیان دغدغه‌های خود با دکتر ستاری و دکتر حق‌شناس پرداختند.