نویسنده: روابط عمومی 0 93 تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1403

تحقق شعار شهر هوشمند در علی‌آباد کتول با بهره‌گیری از دستاوردهای دانش‌بنیان‌ها

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان با هدف معرفی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان شرق استان با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، ملک حسینی مدیر مرکز رشد شرق استان که با هدف معرفی محصول شرکت دانش‌بنیان «صنایع مکاترونیک مجید» به همراه مدیرعامل این شرکت در جلسه حضور داشت، هدف از این نشست‌ها را تعامل بیش از پیش و دوسویه شهرداری‌ها با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و تحقق شعار شهر هوشمند در این شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: شهرداری‌های شرق استان می‌توانند نیازهای فناورانه خود را به مراکز رشد واحدهای فناور استان اعلام کنند و شرکت‌های فناور در رفع چالش‌ها و تامین نیازهای فناورانه شهرداری‌ها همکاری نمایند.

دکتر اسفندیاری‌پور شهردار علی‌آبادکتول نیز ضمن خوشامدگویی، بیان داشت: در طرح جدید پارک گردشگری کبودوال از محصول شرکت دانش‌بنیان صنایع مکاترونیک مجید(دوچرخه چندمنظوره ویژه فضای سبز شهری) استقبال خواهد نمود.

در این نشست مهندس شکی و مهندس نظری از اعضای شورای اسلامی شهر هم حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود و حمایت از طرح‌های فناورانه برای بکارگیری در زیباسازی شهر علی‌آبادکتول پرداختند.

گفتنی است، مرکز رشد شرق گلستان در حال حاضر دارای 36 واحد فناور و دانش‌بنیان است که اغلب در زمینه سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و ... فعالیت می‌نمایند.