نویسنده: 5 0 909 تاریخ انتشار : 02 مرداد 1398

توسط رئيس پارك علم و فناوري گلستان مطرح شد:

پيشنهاد تاسيس مركز نوآوري و جذب ايده در حوزه شهري

رئيس پارك علم و فناوري گلستان گفت: راه‌اندازي و تاسيس يك مركز نوآوري و جذب ايده فعال در حوزه مديريت شهري با همكاري شهرداري گرگان، ويترين كارآفريني و اشتغال در غرب استان خواهد شد.

wefwefw

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر مهدي غفاري، صبح امروز به اتفاق معاون اين پارك با دكتر ناصر گرزين، رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر گرگان در محل شورا ديدار و گفت‌وگو كرد.

در اين ديدار، دكتر غفاري با بيان اينكه غرب گلستان، داراي ظرفيت عظيمي است كه نيازمند حمايت جهت ايجاد بسترهاي لازم براي كارآفريني و اشتغال مي‌باشند، گفت:  اگر اين بستر در مركز استان فراهم شود، بسياري از نخبگان و ايده پردازان و فارغ التحصيلان دانشگاهي از مهاجرت به استان‌هاي ديگر خودداري خواهند نمود.

وي با ارائه پيشنهاد راه‌اندازي و تاسيس يك مركز نوآوري و فناوري در حوزه شهري بصورت مشترك با شهرداري گرگان، ادامه داد: با فعال نمودن مركزي با اين نام، قطعا مي‌توانيم از جوانان بومي استان و شهر گرگان براي حل چالش‌ها و معضلات حوزه مديريت شهري، بهره‌مند گرديم.

دكتر غفاري، بزرگ‌ترين معضل پارك علم و فناوري گلستان را در حال حاضر كمبود فضا براي استقرار هسته‌ها و واحدهاي فناور عنوان كرد و گفت: با راه‌اندازي اين مركز جوانان زيادي مي‌توانند با ارائه ايده‌هاي نو و كارآمد به فعاليت در اين مركز مشغول شده و از حمابت‌هاي مختلف پارك علم و فناوري گلستان به ويژه ارائه تسهيلات ويژه بهره‌مند گردند.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان اضافه كرد: همچنين حوزه مديريت شهري گرگان نيز مي‌تواند با اعلام فراخواني، به جذب ايده‌‎هاي مربوط به حوزه‌هاي مختلف شهري از قبيل هوشمندسازي،‌ زيست‌محيطي، حمل و نقل و ترافيك، ‌آسيب‌هاي اجتماعي و... اقدام نمايد كه با رصد اين طرح‌ها توسط كارشناسان پارك، حمايت‌هاي لازم در ادامه انجام خواهد شد.

دكتر غفاري ابراز داشت: اين چرخه، به خودي خود باعث مرتفع شدن مشكلات شهري از يك سو و حل مسئله اشتغال جوانان از سوي ديگر خواهد شد.

وي همچنين از تخصيص بودجه لازم از سوي پارك علم و فناوري گلستان براي تاسيس و راه‌اندازي اين مركز خبر داد و گفت: حمايت‌هاي مالي ما از زمان اتخاذ تصميمات اوليه براي ساخت تا استقرار تيم‌هاي مختلف به صورت مرحله به مرحله انجام خواهد شد؛ كه البته فرآيندهاي پيشرفت كار تيم‌هاي مستقر توسط كارشناسان پارك در زمان‌هاي مختلف پايش خواهد شد كه درصورت عدم پيشرفت در فرآيند كارها، تيم‌هاي متقاضي ديگر جايگزين تيم‌هاي اوليه خواهند شد.

دكتر غفاري خاطرنشان ساخت: شهرداري گرگان با در اختيار قرار دادن فضاي لازم مي‌تواند بسترهاي اوليه مورد نياز اين مركز را ايجاد و در واقع ساخت مهم‌ترين ويترين نوآوري و كارآفريني شهري در غرب استان را تسهيل نمايد.

دكتر ناصر گرزين، رئيس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر گرگان نيز در اين ديدار ضمن تبريك به دكتر غفاري براي تصدي مسئوليت جديد و آرزوي توفيق، پارك علم و فناوري گلستان را كانوني سرشار از ظرفيت‌هاي لازم براي ارائه ايده‌هاي خلاقانه از سوي جوانان دانست و گفت: در حوزه مديريت شهري تاكنون از توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي پارك گلستان استفاده نشده است و و درواقع استفاده از ايده‌هاي نو در حوزه شهري، حلقه مفقوده زنجيره فعاليت‌هاي بين پارك علم و فناوري گلستان و شهرداري گرگان است.

دكتر گرزين، برقراري يك پيوند ناگسستني بين شهرداري گرگان و پارك علم و فناوري گلستان را لازمه ايجاد يك مركز فعال در شمال كشور دانست و تصريح كرد: قطعا شهرداري گرگان به تنهايي قادر به تاسيس و مديريت چنين مركزي در غرب استان نخواهد بود و ما نيازمند همكاري‌هاي دوجانبه و مديريت اين مركز توسط مسئولان و كارشناسان زبده فعال در پارك علم وفناوري گلستان هستيم.

وي در پايان با اشاره به انتخاب فضايي مناسب در شهر گرگان براي ايجاد اين مركز، ابراز داشت: تصميم‌سازي براي جانمايي مكاني مناسب جهت تاسيس اين مركز بسيار با اهميت است؛ چراكه مي‌بايست به لحاظ جغرافيايي، در دسترس عموم مردم قرار داشته باشد و رفت و آمد به آن مكان براي جوانان به راحتي انجام پذيرد.