نویسنده: روابط عمومی 0 966 تاریخ انتشار : 16 آذر 1399

ساعاتي قبل و با حضور استاندار گلستان؛

آئين افتتاحيه بیست‌ویکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان گلستان برگزار شد

بیست‌ویکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان گلستان ساعاتي قبل با حضور استاندار گلستان به صورت مجازی آغاز به كار كرد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان،  استاندار گلستان ظهر امروز در مراسم افتتاح بیست‌ویکمین نمایشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اظهار داشت: در هر تهدیدی یک فرصت نهفته بوده و شیوع کرونا نیز فرصت برگزاری این نمایشگاه را در فضای مجازی فراهم کرده است.

وي ادامه داد: اگر نمایشگاه هفته پژوهش امسال به شکل فیزیکی و در مدت زمان محدود برگزار می‌شد مطمئناً با توجه به محدوديت‌هاي كرونايي، تعداد بسيار اندكي بازديدكننده داشت؛ ولی هم اکنون نفرات بیشتری به صورت غیرمحدود و حتي به همراه خانواده مي‌توانند بدون خروج از منزل و تنها با چند كليك از كليه فضاي نمايشگاه بازديد نمايند.

استاندار گلستان راه‌اندازي و فراهم آوردن بسترهاي لازم براي برگزاري نمايشگاه امسال به صورت مجازي براي اولين بار در استان را نيز يك دستاورد بزرگ پژوهشي عنوان كرد و با تقدیر از تلاش‌های مجموعه پارک علم و فناوری گلستان، ادامه داد: به رغم همه مشکلاتی که کرونا در دنیا به وجود آورده اما یک فرصت خوب برای توسعه و تقویت دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی بوده است؛ به طور قطع برگزاری این نمایشگاه تخصصی، بسترهای دولت الکترونیک را هم تقویت می‌کند.

وی با تأکید براینکه مسئله‌محوری می‌تواند گام بزرگی در فعالیت‌های پژوهشی باشد، گفت: ما مشکلاتی در استان داریم که باید با کمک فناوری‌های مختلف آنها را برطرف کنیم.

دكتر مهدي غفاري، ‌رئيس پارك علم و فناوري گلستان نيز در اين مراسم بيان داشت: تلاش‌هاي زيادي در روزهاي گذشته انجام شد كه غرفه‌ها به شکل حقیقی طراحی شود و بازديدكنندگان بتوانند به راحتي در هر غرفه به مشاهده جزئيات دستاوردهاي ارائه شده كه در قالب فيلم، عكس و بروشور بارگزاري شده، بپردازند.

دكتر غفاري اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و واحدهای فناور شرکت‌کننده در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفي از قبيل فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی و دارویی، نانو تکنولوژی، انرژی، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و هوشمندسازی به نمایش گذاشته‌اند.

دبير اجرايي  بیست‌ویکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان گلستان خاطرنشان كرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا روز پنج‌شنبه 20 آذرماه99 به مدت پنج روز به صورت ۲۴ ساعته با مراجعه به درگاه اینترنتی WWW.GRTE.IR از غرفه‌هاي حاضر در اين نمایشگاه بازديد نمايند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه به امكان گفت‌وگوي برخط بين بازديدكنندگان با غرفه‌دارها نيز اشاره كرد و گفت: اين امكان فراهم شده كه بازديدكنندگان بتوانند تا روز پاياني نمايشگاه از ساعت 10 صبح الي 13 با مسئول هر غرفه به راحتي از طريق گفت‌وگوي آنلاين در بستر سايت نمايشگاه ارتباط برقرار كنند.

دكتر غفاری همچنين خاطرنشان ساخت: دستاوردهای واحدهاي فناور استان گلستان در راستاي مبارزه با ويروس کرونا نیز در این نمایشگاه به عنوان غرفه ويژه در اين نمايشگاه درنظر گرفته شده است تا مردم بدانند واحدهای فعال استان در حوزه کرونا چه دستاوردهایی داشته‌اند.

گفتني است در اين آئين روساي دانشگاه‌ها و مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان هم به صورت مجازي حضور يافتند.