نویسنده: روابط عمومي 0 1259 تاریخ انتشار : 30 تیر 1399

آغاز پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد تومان با نرخ 9 درصد برای شرکت‌های متوسط و بزرگ دانش‌بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز سومین دور حمایت‌های این صندوق از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: در این مرحله شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ با همکاری سه بانک عامل آینده، کارآفرین و بانک صنعت و معدن تا سقف 10 میلیارد تومان با نرخ 9 درصد تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز رسمی سومین دور حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: در ادامه فعالیت‌ها و حمایت‌های صندوق نوآوری در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا، پس از تامین مالی شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و حمایت و کمک به تداوم کسب‌‍وکار شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور کوچک آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین شتابدهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضای کار اشتراکی، در مرحله جدید این حمایت‌ها، تسهیلات برای شرکت‌‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ (نیروی انسانی بیشتر از 50 نفر و فروش بیشتر از 20 میلیارد ریال در سال 98) اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: حضور این سه بانک نشان‌دهنده عزم جدی برای تحقق توسعه است و امیدوارم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم. سامانه مرتبط با ارائه تسهیلات بین سه بانک آینده، کارآفرین و صنعت و معدن مستقر شده است اما انتشار فراخوان و ارزیابی شرکت‌ها در صندوق نوآوری انجام می‌شود.

دكتر وحدت تاكيد كرد: نکته مهم در ارائه تسهیلات، سرعت پرداخت است تا این تامین مالی در کسب‌وکار شرکت‌ها موثر واقع شود؛ شرکت‌های دانش‌بنیان جامعه مخاطب مناسبی برای بانک‌ها هستند، جامعهای جوان که متعهد به بازپرداخت تسهیلات است.

دكتر وحدت جزئیات این تسهیلات را تشریح کرد و گفت: تسهیلات دور سوم صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ آسیب‌دیده از کرونا تا سقف 10 میلیارد تومان و با نرخ سود 9 درصد، بدون دوره تنفس و با بازپرداخت 18 ماه خواهد بود. پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال 90 درصدی شرکت در زمان درخواست نسبت به آغاز شیوع ویروس (از طریق مقایسه آخرین لیست بیمه با لیست بیمه بهمن 98) است.

وي ادامه داد: همچنین این تسهیلات مختص شرکت‌های دانش‌بنیان با نیروی انسانی بیشتر از 50 نفر و فروش بیشتر از 20 میلیارد ریال در سال 98 است که از طریق بانک‌های عامل (بانک صنعت و معدن، بانک آینده، بانک کارآفرین) به انتخاب شرکت پرداخت می‌شود، لذا پس از دریافت مصوبه از صندوق نوآوری و شکوفایی، لازم است شرکت برای پیگیری مصوبه و افتتاح حساب به بانک عامل مراجعه کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط بهره‌مندی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان متوسط از این تسهیلات را توضیح داد و گفت: متقاضیان اخذ تسهیلات کرونایی مرحله سوم باید یکی از شرایط بهره‌مندی از تسهیلات را دارا باشند. شرایط بهره‌مندی شامل دارا بودن فروش رسمی اظهار شده در سامانه الکترونیکی صورت معاملات از ابتدای سال 97 بوده که آسیب‌دیدگی آنها از شیوع ویروس کرونا، از طریق کاهش حداقل 20 درصدی در نسبت فروش زمستان 98 و بهار 99 به کل سال 98، در مقایسه با همین نسبت در سال 97 احراز شود.

دكتر وحدت اضافه كرد: همچنین میزان تسهیلات تا سقف 10 میلیارد تومان بر اساس هزینه‌ها، فروش، حقوق و دستمزد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تعیین و مطابق با ظرفیت اعتباری تعیین شده توسط بانک پرداخت می‌شود.

گفتنی است شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فایل راهنمای ثبت درخواست از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس ghazal.inif.ir مراجعه کنند.