نویسنده: روابط عمومي 0 993 تاریخ انتشار : 25 مرداد 1398

با معرفي تيم‌هاي منتخب؛

اختتاميه نخستين رويداد كارآفريني دانش‌آموزي استان گلستان برگزار شد

نخستين رويداد كارآفريني دانش‌آموزي استان گلستان(ركاد) با اعلام تيم‌هاي منتخب به كار خود پايان داد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، نخستين رويداد كارآفريني دانش‌آموزي استان گلستان(ركاد) با حمايت ويژه پارك علم و فناوري گلستان و با حضور تعداد 130 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع نهم تا دوازدهم پس از رقابتی 54 ساعته به مدت سه روز با معرفي تيم‌هاي منتخب به كار خود پايان داد.

در روز نخست، تعداد 50 ایده ثبت شد و هر نفر در یک دقیقه ایده خود را ارائه نمود؛ پس از آن 10 ایده برتر با رأی‌گیری انتخاب و تیم‌های مربوطه تشکیل شدند.

روز دوم و صبح روز سوم به کار تیم‌ها و برگزاری کارگاه‌های "بوم کسب‌وکار"، "اعتبارسنجی"، "حداقل محصول پذیرفتنی"، "تجربه کاربری برای استارت‌آپها" و "نحوه ارائه" توسط منتورهای رویداد اختصاص داشت.

در این مدت تیم‌ها به پرورش ایده‌‌های خود برای توجیه ورود موفق به بازار پرداختند و در مراسم اختتامیه، تیم‌ها به ارائه جمع‌بندی تلاش سه روزه خود در حضور داوران پرداختند.

 در نهایت سه تيم به عنوان «تيم‌هاي منتخب» رويداد و دو تيم به عنوان تيم‌هاي «شايسته تقدير» از سوي داوران انتخاب و جوايز نفيسي به آنان اهدا گرديد.

از مهم‌ترين اهداف برگـزاری این رویداد مي‌توان به گسترش و تشویق روحیه کار تیمی و کارآفرینی در بین دانش‌آموزان اشاره كرد تا بتوانند به‌صورت عملی با فنون کسب‌وکار آشنا شوند و ایده‌های خود را در مسیر پیاده‌سازی و کارآفرینی قرار دهند.