نویسنده: روابط عمومی 0 987 تاریخ انتشار : 25 آذر 1398

دستاوردی بزرگ برای پارک علم و فناوری گلستان؛

اختراع شرکت "فناوری‌های نوین ماکان راسپینا" ثبت بین‌المللی(PCT) شد

آقای مشتاق ایری، مدیرعامل شرکت "فناوری‌های نوین ماکان راسپینا" از شرکت‌های عضو مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان موفق به ثبت اختراع بین‌المللی(PCT) طرح خود شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این اختراع با عنوان smart orthopedic spilint )آتل و اسپیلینت ارتوپدی هوشمند( است که به شماره WO 2019/224844 ثبت اختراع بین‌الملی(PCT) شد.

"آتل و اسپیلینت ارتوپدی هوشمند" سیستم هوشمند پزشکی است که برای ثابت نگه‌داشتن اندام‌های آسیب‌دیده از جمله شکستگی استخوان‌های دست و پا استفاده می‌شود.

این سیستم به وسیله پایه‌های مگنتی متحرک خود قابلیت تنظیم خودکار حجم آتل نسبت به حجم اندام آسیب‌دیده را ایجاد کرده تا فشار محیطی(کانتر فورس) وارد بر اندام قابل کنترل باشد و عوارض گچ‌های فایبرگلاس از جمله کبودی، سوزن‌سوزن شدن و به‌ویژه سندروم کمپارتمان را برطرف سازد و عملکرد خوبی برای بهبود اسپرین و استرین عضلات داشته باشد؛ این اسپیلینت ارتوپدی با قابلیت ماساژ ویبره باعث بهبود جریان خون و تخلیه اسپاسم عضلات می‌شود.

این سیستم به‌وسیله یک صفحه نمایشگر لمسی امکان تنظیمات فشار، دما و تایم ماساژ ویبره به‌صورت دستی را فراهم ساخته و همچنین با کمک یک نرم‌افزار قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های android و ios امکان کنترل از راه دور پارامترهای تحت کنترل را فراهم می‌سازد.

این آتل و اسپیلینت در دو حالت soft و hard طراحی شده که جنس بیرونی نمونه hard از پلی‌کربنات‌سخت تقویت شده با نانو لوله‌های کربن و نمونه soft از روکش چرم و پارچه نئوپرن بوده و در قسمت داخلی هر دوی آن مموری فوم یا فوم فیسکوز الاستیک تعبیه شده است.

از مهم‌ترین مزایای دیگر این اختراع می‌توان به قابلیت تنظیم خودکار دمای داخل آتل و اسپیلینت، قابلیت تنظیم خودکار زاویههای متفاوت با یک آتل، قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری، قابلیت استفاده چندباره و قابلیت هشدار در هنگام برخورد با موانع اشاره کرد.

گفتنی است، شرکت "فناوری‌های نوین ماکان راسپینا" به‌عنوان نخستین شرکت پارک علم و فناوری گلستان است که موفق به ثبت بین‌المللی(PCT) اختراع خود شده است.