نویسنده: روابط عمومی 0 900 تاریخ انتشار : 28 تیر 1399

اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از محل صندوق توسعه ملی

به منظور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل، تسهیلاتی به این شرکت‌ها در قالب طرح و سرمایه درگردش اعطا می‌نمایند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در راستای اجرایی‌سازی بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 کل کشور و به منظور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد تولید و اشتغال و در پی توافق به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل، تسهیلاتی به این شرکت‌ها در قالب طرح و سرمایه درگردش اعطا می‌شود.

 

تسهیلات مذکور در حوزه‌های صنعت و معدن، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آب و کشاورزی به صورت تلفیقی از منابع داخلی بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی اعطا می‌شود.

همچنین نرخ سود این تسهیلات در حوزه آب و کشاورزی 14 درصد و در حوزه صنعت، معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی 15 درصد است.

دوره بازپرداخت تسهیلات فوق برای سرمایه در گردش یک سال و برای طرح 7 سال است.

از سال 1399 و با توافق صندوق توسعه ملی، تسهیلات این صندوق به شرکت‌هایی که دارای «پروانه بهره‌برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم‌افزار) از وزارت صنعت، معدن و تجارت» هستند نیز تعلق می‌گیرد؛ بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پروانه بهره‌برداری می‌توانند از این تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی بهره‌مند شوند.

شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند درخواست خود را پس از مکاتبه با بانک‌های عامل، به پارک علم و فناوری استان خود ارسال نمایند.