نویسنده: روابط عمومی 0 382 تاریخ انتشار : 07 فروردین 1401

مدیر دفتر پشتیبانی، امور فناوری و نوآوری وزارت علوم:

اعطای مشوق‌ها و تسهیلات ویژه به طرح‌های موثرِ دانش‌بنیان در حوزه اقتصادی/ کارخانه نوآوری گرگان یکی از مراکز خوش‌ساخت و کم‌نظیر در کشور است

دکتر رضایی‌فر گفت: یکی از اقداماتی که با جدیت پیگیر آن هستیم، بحث اعطای مشوق‌ها و تسهیلات ویژه‌ به شرکت‌هایی است که ایده‌های موثر در حوزه‌های اقتصادی و دانش‌بنیان دارند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر امید رضایی‌فر ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای فناور مستقر در کارخانه نوآوری گرگان درخصوص تحقق شعار "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" اظهارکرد: اصلی‌ترین مجموعه متولی زیرساخت‌ها برای تحقق این شعار، پارک‌های علم و فناوری هستند که نقش حلقه اتصال بین مجموعه‌های دانشی و علمی را با مراکز تولیدی بر عهده دارند.

دکتر رضایی‌فر با بیان اینکه در سال‌های گذشته کارهای جدی در حوزه تامین زیرساخت‌ فعالیت‌های دانش‌بنیان انجام شده است، گفت: این اقدامات و اتفاقات باید با قوت بیشتری در سال‌جاری پیگیری شود. از جمله این اقدامات بحث‌های مربوط به توسعه مالکیت فکری و ترویج این فرهنگ و جذب سرمایه‌های عمومی و بخش خصوصی برای توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبات و بودجه‌ای که در اختیار معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم وجود دارد، یکی از اقداماتی که با جدیت پیگیر آن هستیم بحث اعطای مشوق‌ها و تسهیلات ویژه‌ به شرکت‌هایی است که ایده‌های موثر در حوزه‌های اقتصادی و دانش‌بنیان داشته باشند.

مدیر دفتر پشتیبانی، امور فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه با کمک این حمایت‌ها سهم دانش در اقتصاد افزایش خواهد یافت، گفت: با این رویکرد جدی و تسهیل در صدور مجوزها امیدواریم اتفاقات خوبی در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رخ دهد.

دکتر رضایی‌فر در ادامه با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه توسعه زیرساخت‌های پارک علم و فناوری در استان گلستان رخ داده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ شاهد اتفاقات خوبی از جمله افتتاح کارخانه نوآوری گرگان بودیم که یکی از مراکز خوش‌ساخت و کم‌نظیر در کشور است. شرکت‌هایی هم که در این مجموعه مستقر هستند با ایده‌های محوری و خوب و قابل توسعه در بازار، آینده خوبی را رقم خواهند زد.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در حوزه پارک علم و فناوری اظهارکرد: یکی از درخواست‌های جدی ما از مسئولان استانی، کمک به اعطای زمین برای تامین زیرساخت‌های پارک گلستان است. امیدواریم با همکاری مضاعفی که بر مبنای ماموریت‌ شعار سال به اتفاق سایر ارگان‌ها انجام خواهد شد، از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زمینه برای حضور موثر شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور فراهم شود.

گفتنی است، دکتر رضایی‌فر صبح امروز از واحدهای فناور مستقر در کارخانه نوآوری گرگان، ساختمان شهید تهرانی‌مقدم واقع در شهرک صنعتی آق قلا و آزمایشگاه پژوهشی تخصصی پارک علم و فناوری گلستان بازدید بعمل آورد.