نویسنده: روابط عمومي 0 1231 تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1398

اولین ایده‌شو دانش‌آموزی آزادشهر با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد

نخستین ایده‌شو دانش‌آموزی آزادشهر با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر حسابی در دبیرستان پسرانه شاهد اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این مراسم که با حضور مدیر آموزش‌ و پرورش آزادشهر، معاون آموزشی، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و معاون پرورشی اين پژوهش‌سرا برگزار شد، در ابتدا دکتر عمرانی، مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری گلستان ضمن تشریح اهداف این رويداد، بيان داشت: خلق يك ايده، نخستين و مهمترین گام براي هر شخص جهت رويارويي با مساله و ايجاد يك كسب‌وكار است.

دكتر عمراني بيان داشت: دانش‌آموزان طیف گسترده‌ای هستند که شاید تاکنون حتی با واژه‌هایي نظير اکوسیستم استارت‌آپی و کارآفرینی آشنا نبوده‌اند ولی هم‌اکنون می‌توانند با شركت در رويدادهايي از اين قبيل، زمینه خلق ایده و توجه به موضوعات مختلف را در ذهن خود پرورش دهند.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: بر آن هستيم تا با برگزاری هرچه بيشتر چنین رویدادهایی برای دانش‌آموزان بتوانيم گامي مثبت در راستاي تغيير روش فکري آنها به‌وجود آوريم تا آنان با تغيير نگاه خود، به سوي تخصص‌گرایی گام بردارند و در آینده بتوانند تولید اشتغال داشته باشند.

وي از آمادگي کانون شکوفایی خلاقیت گنبدکاووس جهت حمايت از طرح‌های دانش‌آموزی خبر داد وگفت: اميد داريم تا با تعامل و برنامه‌ريزي با پژوهش‌سراهای دیگر شهرستان‌هاي شرق استان نيز بتوانيم براي برگزاري رويدادهايي از اين دست در سرتاسر استان گلستان قدم‌هاي مثبت برداريم.

در ادامه، بذرافشان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر نیز اظهار داشت: مفتخریم که با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان، اولین ایده‌شو دانش‌آموزی شهرستان را برگزار می‌کنیم و در خدمت دانش‌آموزان نواندیش و صاحب ایده هستیم.

در این ایده شو صاحبان ایده به ارائه ایده‌های خود پرداختند.

گفتنی است تعداد۱۱۰ ایده توسط دانش‌آموزان به دبیرخانه اين رويداد ارسال شده بود و در پايان به شش ایده برتر که از سوی داوران حائز بالاترین امتیاز شده بودند، جوایز نفیسی اهداء گرديد.