نویسنده: روابط عمومي 0 821 تاریخ انتشار : 23 مرداد 1398

رئيس پارك علم و فناوري گلستان مطرح كرد؛

ایده‌یابی مناسب، یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه کسب‌وکار است

رئيس پارك علم و فناوري گلستان با بيان اينكه ارزش ايده‌پردازي و رفع يك نياز كمتر از درس خواندن نيست، گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری بر بسترهایی جریان دارد که ایده خلاق در آن حرف اول را می زند.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر مهدي غفاري عصر امروز در آئين افتتاحيه نخستين رويداد كارآفريني دانش‌آموزي گلستان، خطاب به دانش‌آموزان گفت: به پتانسيل و فكر خود ايمان داشته باشيد؛ چراكه نوآوری و خلاقیت ربطی به مدرک تحصیلی و سن ندارد، بلکه به خلاقیت و توانمندی ذهن شما بستگی دارد.

دكتر غفاري متذكر شد: در واقع در دنیای امروز کسانی موفق‌تر هستند که بتوانند از موقعیت‌های مختلف، ایده‌های خاصی را تولید کرده و بتوانند کسب‌وکار خود را توسعه داده و یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی نمایند.

وي با اشاره به انتخاب رشته کنکور، ادامه داد: هیچ رشته‌اي جز چند رشته خاص بازار کار قطعی نداشته و هیچ رشته‌ای هم نیست که نتوانید برای آن شغل ایجاد کنید؛ همه این مسائل، به باور شما بستگی دارد.

دكتر غفاري خاطرنشان ساخت: با مشاهده شرکت‌های سرمایه‌دار دنیا به این نتیجه خواهيد رسید که دیگر ساخت کارخانه‌هاي بزرگ در مكاني وسيع درآمدزایی نمی‌کند، بلکه سرمایه‌گذاری بر بسترهایی جریان دارد که ایده خلاق در آن حرف اول را می زند.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان ادامه داد: اگر شما يا هركسي كه صاحب ايده‌اي است كه مي‌تواند به رفع معضل و مشكلي كمك و يا پول‌سازي نمايد، ما در مركز نوآوري پارك علم و فناوري گلستان آماده پشتيباني از اين افراد هستيم؛ كارشناسان متخصص ما در محل پارك به شما آموزش خواهند داد كه چگونه ايده‌هاي خود را نمونه‌سازي و در نهايت تجاري‌سازي كنيد و به طور قطع افرادي هستند كه بر روي ايده‌هاي خلاقانه و پول‌ساز شما سرمايه‌گذاري كنند.

دكتر غفاري در پايان از راه‌اندازي يك مركز نوآوري جديد در شهر گرگان خبر داد و گفت: در حال حاضر يك مرکز نوآوری در گرگان وجود دارد كه جوابگوی همه افراد نیست، به همین دلیل به زودی یک مرکز بزرگتر را در مرکز استان افتتاح خواهیم کرد.

گفتنی است که رکاد یک رویداد آموزشی-تجربی بوده كه با هدف ایجاد فرهنگ نوآوری و کارآفرینی دانش‌آموزی و ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در نسل جوان و پویای جامعه با رویکرد ایجاد کسب‌وکارهای نوپای فناورانه برگزار مي‌گردد.

اين رويداد از امروز به مدت سه روز و با حضور تعداد 130 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع تحصيلي نهم تا دوازدهم در محل دانشگاه گلستان برگزار مي‌گردد.