نویسنده: روابط عمومي 0 752 تاریخ انتشار : 25 خرداد 1398

با هدف آغاز همكاري‌هاي دو جانبه صورت گرفت؛

بازديد رئيس و معاون پارك علم و فناوري گلستان از كارخانه نوآوري آزادي

رئيس و معاون پارك علم و فناوري گلستان با حضور در كارخانه نوآوري آزادي به‌عنوان نخستين شعبه پارك فناوري پرديس، از بخش‌هاي مختلف اين كارخانه بازديد به‌عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر حسام و دكتر آيداني با حضور در بزرگ‌ترين مركز استارتاپ‌ها در ميان كشورهاي منطقه، از بخش‌هاي مختلف اين كارخانه از قبيل پِلَنِت، زاويه، ديجي‌كالا و بخش‌هاي ديگر بازديد و زمينه همكاري بين پارك علم و فناوري گلستان و واحدهاي مستقر در اين كارخانه را مورد بررسي قرار دادند.

اجرايي نمودن مدل بومي اين كارخانه در استان گلستان با توجه به اولويت‌ها و ظرفيت‌هايي كه استان دارد با همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي را مي‌توان از مهم‌ترين اهداف اين بازديد عنوان كرد.

کارخانه نوآوري مكاني است كه به‌منظور سهولت دسترسی تیم‌های کارآفرین به زیرساخت‌ها و کلیه امکانات مورد نیاز آنها و هم‌افزایی فعالیت‌های استارتاپ‌ها برپا شده است تا در فضایي پویا به نوآوری و خلاقیت بپردازند.

اين كارخانه درواقع محل تلاقی عناصر فعال در اکوسیستم استارت‌آپی کشور است که موجب تقویت این اکوسیستم خواهد بود.

از اصلی‌ترین جذابیت‌های کارخانه نوآوری می‌توان به دسترسی سریع و آسان به برنامه شتابدهی متنوع، بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی، ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران، صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری جسورانه، استفاده از خدمات منتورینگ، حضور در رویدادهای متنوع و گسترده، شبکه‌سازی و سایر خدمات نخصصی کسب‌وکار اشاره کرد.

گفتني است؛ كارخانه نوآوري آزادي پارك فناوري پرديس شامل يك ساختمان اداري به مساحت 4500 متر و 10 سوله‌ حدوداً يك‌هزار ‌متري است كه با احتساب مشاعات موجود، نزديك به 18 هزار و 500 متر فضا در اختيار فعالان اين زيست‌بوم قرار داده است.