نویسنده: روابط عمومي 0 679 تاریخ انتشار : 15 مرداد 1398

بازدید رئیس پارک علم و فناوری گلستان از تسنیم// اختصاص ۲۰میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری گلستان به مناسبت هفته خبرنگار در دفتر خبرگزاری تسنیم در گرگان حضور یافت و با خبرنگاران به ‌گفت‌وگو نشست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، دكتر مهدی غفاری صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار از دفتر خبرگزاری تسنیم در گرگان بازدید کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند فضای استان را در زمینه حمایت از علم و فناوری دچار تغییر و تحول کنند، اظهارداشت: رسانه‌ها می‌توانند برای معرفی پارک علم و فناوری، بیان نیازهای این بخش و توجه به ایده‌پردازان و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک‌حالِ پارک علم و فناوری باشند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: این پارک باید به مرکزی تبدیل شود که جوانان اهل فکر و اندیشه بتوانند به آن مراجعه کنند و با استفاده از کمک‌ها و راهنمایی‌های مشاوران، ایده‌های خود را به ثمر برسانند.

وی با بیان اینکه تغییر نگاه و فرهنگ جامعه درباره موضوعات علم و فناوری امری ضروری است، خاطرنشان کرد: به جز نیازهایی که در حوزه سخت‌افزاری و زیرساخت‌های پارک داریم باید فکر و فرهنگ جامعه نیز درباره این موضوعات تغییر کند.

دكتر غفاری با تأکید بر ایجاد اکوسیستم مناسب برای نوآوری و فناوری در استان گفت: این فضا فقط مخصوص تحصیل‌کردگان نیست، بلکه هر صاحب‌ایده‌ای می‌تواند از حمایت‌های پارک علم و فناوری برخوردار شود به شرطی‌که آن ایده دارای قابلیت تجاری‌سازی باشد.

وی درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان ایده نیز بیان داشت: در سفر سال گذشته دولت به استان گلستان 20میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب شد.

دكتر غفاري با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان از نظر بودجه‌ای در جایگاه 26 کشور قرار دارد، افزود: متاسفانه در شاخص فضای فیزیکی نيز با 1.6 هکتار مساحت، رتبه آخر کشور را دارا هستيم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پايان با اشاره به افزایش بودجه استان، خاطرنشان كرد: بودجه مصوب امسال پارک حدود 6 میلیارد تومان است که باید تا پایان سال منتظر تخصیص‌ها باشیم.