نویسنده: روابط عمومي 0 863 تاریخ انتشار : 01 تیر 1398

در ديدار رئيس پارك با رئيس صندوق نوآوري و شكوفايي كشور مطرح شد؛

بررسي مسائل مختلف شركت‌هاي دانش‌بنيان و شركت‌هاي خسارت ديده از سيل استان گلستان

رئيس پارك علم و فناوري گلستان در ديدار با رئيس صندوق نوآوري و شكوفايي كشور خواستار رسيدگي و حمايت‌هاي خاص و ويژه صندوق در سريع‌ترين زمان ممكن از شركت‌هاي پاركي خسارت‌ديده ناشي از سيل گلستان شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر موسي حسام در اين ديدار ضمن بيان نكاتي پيرامون سيل اخير استان و خسارات وارده به برخي شركت‌هاي پارك گلستان، توجه و حمايت ويژه صندوق نوآوري و شكوفايي را از اين شركت‌ها خواستار شد.

وي بوروكراسي‌هاي زمان‌بر اداري را مانعي بزرگ در حل سريع مشكلات عنوان كرد و گفت: صندوق مي‌تواند با از ميان برداشتن برخي موانع، به پيشبرد درخواست‌هاي ارائه شده از سوي شركت‌ها شتاب بيشتري بخشد و مدت زمان درخواست تا دريافت تسهيلات را به حداقل برساند.

دكتر حسام همچنين حضور مجدد مسئولان صندوق نوآوري و شكوفايي كشور در استان و تشريح حمايت‌هاي مصوب صندوق در جهت حمايت از شركت‌هاي خسارت‌ديده ناشي از سيل اخير را خواستار شدند.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده پيرامون صندوق پژوهش و فناوري استان، خواستار ابطال هرچه سريع‌تر مجوز قبلي اين صندوق و صدور مجوز صندوق جديد براي حمايت از فناوران و شركت‌هاي دانش‌بنيان با سهامداران جديد شد.

دكتر وحدت، رئيس صندوق نوآوري و شكوفايي كشور نيز در اين ديدار، حمايت رياست پارك علم و فناوري گلستان از متقاضيان دريافت تسهيلات را مهر تاييدي بر درخواست‌هاي ارائه شده عنوان كرد و ابراز داشت: به طور قطع، صندوق با تكيه بر بحث‌هاي نظارتي مطرح شده از سوي پارك علم و فناوري گلستان، با سهولت و اطمينان‌خاطر بيشتري براي تصويب تسهيلات درخواست شده اقدام خواهد نمود.

رئيس صندوق نوآوري و شكوفايي همچنين در پايان خاطرنشان ساخت: صندوق از هيچ تلاشي در راستاي حمايت‌ از شركت‌هاي دانش‌بنيان خسارت‌ديده در حوادث اخير فروگذار نخواهد كرد و تمام تلاش خود را در جهت تصويب هرچه سريع‌تر مطالبات مطرح شده از سوي اين شركت‌ها به كار خواهد بست.    

گفتني است در اين ديدار همچنين نكاتي در خصوص امهال تسهيلات دريافتي شركت‌ها در سال‌هاي گذشته، تصويب تسهيلات جديد و سرمايه در گردش مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.