نویسنده: روابط عمومی 0 269 تاریخ انتشار : 04 خرداد 1401

با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی؛

تفاهم‌نامه «دستیار فناوری» بین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گلستان منعقد شد

با هدف گسترش زمینه‌های همکاری مشترک، تربیت نیروی متخصص و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری فی‌ما بین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گلستان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این تفاهم‌نامه به منظور همکاری مشترک طرفین در ساماندهی و اجرایی نمودن «طرح دستیار فناوری» و با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان در واحدهای فناور، تکمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع در روند انتقال فناوری، تقویت واحدها و شرکت‌های دانشبنیان با تامین نیروی انسانی متخصص و همچنین افزایش اثربخشی فارغ‌التحصیلان در داخل کشور و جلوگیری از خروج نخبگان، منعقد گردید.

“طرح دستیار فناوری” یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای هدایت هدفمند آموزه‌های دانشجویان به سمت استفاده کاربردی و کسب تجربیات عملی آنها در راستای شکل‌گیری دانشگاه جامعه‌محور، پاسخگو و کارآفرین است که با هدف تربیت نیروی متخصص و اشتغال دانش‌آموختگان، اجرایی خواهد شد.

گفتنی است؛ مخاطبان این طرح دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با روزمه معتبر هستند و گواهی پایان دوره دستیاری فناوری به دانشجویان موفق در این طرح اعطا می‌گردد؛ واحدهای فناور در صورت به کارگیری نیروهای دانشجویی از تسهیلات و سایر حمایتهای مورد نظر برخوردار می‌شوند.

دانشجویان و واحدهای فناور می‌توانند برای ثبت‌نام تا ۲۰ خرداد 1401 به سامانه دستیار فناوری به نشانی www.parkintern.ir مراجعه کنند.