نویسنده: روابط عمومی 0 299 تاریخ انتشار : 22 خرداد 1401

معاون اقتصادی استاندار گلستان:

دستگاه‌های اجرایی املاک مازاد خود را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند

دهنوی گفت: دستگاه‌هایی که املاک مازاد دارند می‌توانند آن را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند و ما نیز آن دستگاه را از لیست فروش املاک مازاد خارج می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، سیدمحمد دهنوی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان ضمن قدردانی از پیگیری‌ها و تلاش‌های این پارک برای اجرایی شدن مصوبه‌های کارگروه، اظهارکرد: مصوبه‌های جلسه‌های قبلی و کنونی کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست و دستگاه‌ها باید برنامه‌های خود را کمک به توسعه زیست بوم نوآوری استان اعلام کنند در غیر این صورت به استاندار گزارش داده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: دستگاه‌هایی که املاک مازاد دارند می‌توانند آن را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند و ما نیز آن دستگاه را از لیست فروش املاک مازاد خارج می‌کنیم. همچنین در بخش تامین کننده‌های مالی نیز صندوق پژوهش و فناوری استان باید تقویت شود و بانک‌ها نیز در پرداخت وام‌ها تسهیل‌گری کنند‌.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: باید به یک مدل مالی مطلوب برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برسیم که استفاده از ظرفیت توسعه پلتفرم‌های دانش‌بنیان با هزینه‌های مالیاتی یک موضوع مهم در این زمینه است و شرکت‌های بزرگ در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی می‌توانند بخشی از سرمایه خود را به حوزه دانش‌بنیان بیاورند.

دهنوی درباره برنامه رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی در استان خاطرنشان کرد: حدود ۳.۵ درصد این رشد از محل ارتقای بهره‌وری محقق خواهد شد و باید برای این امر به دنبال اصلاح فرآیندها و روش‌ها باشیم و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان بهترین امکان برای تحقق این برنامه است.

وی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار هم تاکید کرد و گفت: این کار به صورت اینترنتی انجام می‌شود و دارای زمانبندی است. اگر دستگاه‌های اجرایی در مدت یک هفته پاسخ استعلام‌ها را ندهند به منزله پاسخ مثبت است. در حوزه تامین مالی نیز از منابع مختلفی مانند تبصره ۱۶ و ۱۸، تقویت صندوق پژوهش و فناوری و تسهیلات بانکی و ... می‌توانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به تفاهم نامه‌هایی که در سطح وزارتخانه‌ها با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده است، اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی در جلسه آینده کارگروه باید گزارشی از تهیه برش استانی این تفاهم‌نامه‌ها ارائه دهند ضمن اینکه مدیران بدانند یکی از مهمترین موارد در ارزشیابی مدیران، اقدامات آنان در راستای تحقق شعار سال است.