نویسنده: روابط عمومي 0 890 تاریخ انتشار : 23 مرداد 1398

ديدار رئيس پارك علم و فناوري گلستان با نماينده ولي‌فقيه در استان

رئيس پارك علم و فناوري گلستان عصر امروز به مناسبت دهه امامت و ولايت با حضرت آيت‌ا.. نورمفيدي نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان ديدار كرد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر مهدي غفاري در ابتداي اين ديدار ضمن تبريك به مناسبت آغاز دهه ولايت و امامت، گزارشي از اقدامات انجام شده توسط اين پارك در سال‌هاي گذشته و برنامه‌هاي در دست اقدام را در سطوح مختلف ارائه نمود.

دکتر غفاری بهره‌مندي از حمایت‌های استانی را بزرگ‌ترین مولفه در رشد و پیشرفت یک پارک عنوان کرد و گفت: تجربه نشان مي‌دهد پارک‌هایی که از لحاظ جانمایی در مراکز استان‌ها، به‌ویژه در مجاورت دانشگاه‌های بزرگ استقرار یافته‌اند، در مدتی کوتاه مسیر رشد و توسعه خود را طی کرده و به موفقیت دست يافته‌اند.

وی، بزرگ‌ترین معضل پارک گلستان را بعد مسافت از مركز استان دانست و افزود: در روزهاي گذشته طی مذاکراتی که با دستگاه‌های مختلف در شهر گرگان داشته‌ایم، به دنبال فراهم نمودن مکانی مناسب و درخور برای استقرار پارک علم و فناوري گلستان در مرکز استان هستیم.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان تصريح كرد: با استقرار پارك در شهر گرگان، هم در مجاورت دانشگاه‌های بزرگ قرار گرفته و هم دسترسی آسان برای نوجوانان و جوانان صاحب فکر و ایده میسر مي‌گردد که بتوانند از مشاوره‌های متخصصان و حمایت‌های مادی پارک بهره‌مند گردند.

دکتر غفاری در ادامه به حمایت‌های مختلف پارک علم و فناوری گلستان از صاحبان ايده و فكر اشاره کرد و گفت: حمایت‌هایی نظیر وام‌های کم‌بهره، تسهيلات بلاعوض، واگذاری سخت‌افزار مورد نیاز نخبگان و به‌طور کل فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای شروع یک کسب‌وکار توسط پارک برای متقاضيان مهیا می‌گردد تا بتوانند بدون هيچ دغدغه‌ و صرف هزینه، با تمرکز كامل بر روی ایده خود تلاش و فعاليت نمايند.

حضرت آیت‌ا.. نورمفیدی نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان هم در این دیدار ضمن تبریک انتصاب ریاست پارک علم و فناوری گلستان، بیان داشت: كليه صنعت‌گران، کشاورزان و فعالان بخش‌هاي مختلف در استان باید بدانند که چنين مرکزی با ارائه حمايت‌هاي مختلف در استان گلستان در حال فعالیت است که می‌توانند با مراجعه به این مکان بسیاری از نیازهای خود را مرتفع و به کسب‌و‌کار خود توسعه دهند.

امام جمعه گرگان افزود: به طور قطع مردم استان هم با بدست آوردن شناخت كامل و مشاهده فعالیت‌ها و حمایت‌های انجام شده توسط این پارک، در آينده استقبال و مراجعه بیشتری از اين مركز خواهند داشت.

آيت‌ا.. نورمفيدي با بيان اينكه پارک‌ها باید همواره یک گام جلوتر از نخبگان و کارآفرینان قدم بردارند، خاطرنشان ساخت: پارک‌های علم و فناوری باید هم‌قدم و همراه با دانش روز دنیا در حرکت باشند و اطلاعات، اكتشافات و اختراعات ساير كشورها را به‌طور مكرر مورد ارزيابي قرارداده تا بتوانند داده‌هاي مورد نياز شرکت‌های عضو را به آنها انتقال دهند.

نماينده ولي فقيه در استان گلستان در پايان با ارج نهادن به فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه پارك علم و فناوري گلستان در سال‌هاي گذشته، خواستار ادامه این راه و توسعه بیش از پیش فعاليت‌هاي پارك در حوزه فناوری و تکنولوژی در استان شد.