نویسنده: روابط عمومی 0 454 تاریخ انتشار : 19 تیر 1400

راه‌اندازی سامانه ثبت نیازهای پژوهشی صنعتی و کاربردی در کشور

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری براساس نیاز اعلام شده و نام‌گذاری سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌‌‌ای تحت عنوان "ساجد" برای ثبت نیازهای پژوهشی نموده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، یکی از راه‌های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه، ساماندهی نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنایع و شرکت‌ها و همچنین آگاه کردن جامعه دانشگاهی از این نیازها می‌باشد.

لذا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اقدام به راه‌اندازی بخشی با عنوان نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی در سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد) نموده است.

کلیه صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس می‌توانند با مراجعه به سامانه ساجد به نشانی https://sajed.msrt.ir/research-requirements/create ،نیازها و اولویت‌های خود را در این سامانه ثبت کرده و به اطلاع جامعه دانشگاهی کشور برسانند.

دانشگاهها و پژوهشگاه‌های کشور هم می‌توانند به‌صورت مستقیم به سامانه اعلام شده مراجعه و حسب امکانات و توانمندی‌ها، مذاکرات و روش‌های همکاری را دنبال کنند.