نویسنده: روابط عمومی 0 330 تاریخ انتشار : 09 شهریور 1401

در راستای طرح اکوسیستم نوآوری استان‌ها(تانا)؛

رویداد رفع نیازهای فناورانه حوزه محیط زیست استان گلستان برگزار شد

رویداد رفع نیازهای فناورانه در حوزه محیط زیست استان گلستان با حضور دکتر مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به میزبانی پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر حامد رضایی در مراسم آغازین رویداد رفع نیازهای فناورانه حوزه محیط زیست گلستان که در محل کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد، با بیان اینکه پارک‌‌های علم و فناوری متولی نوآوری و فناوری هستند، اظهارکرد: یکی از وظایف پارک برقراری ارتباط بین مراجع اعلام نیازکننده و مرجع تامین کننده فناوری است و در این بین سرمایه ما چیزی جز دانش، توان و خلاقیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان نیست.

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به جامعه مخاطب این پارک‌ها گفت: بخشی از مخاطبان ما را استارتاپ‌ها تشکیل می‌دهند که در دوره رشد و توانمندسازی در مراکز رشد و نوآوری قرار می‌گیرند. شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه که به نوعی در حال توسعه شرکت‌های زایشی و در مراحل بعدی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، از دیگر مخاطبانی هستند که از خدمات پارک‌های علم و فناوری برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در همه این حوزه‌ها ما باید به جامعه‌ای خدمات بدهیم که نیازهای فناورانه خود را به پارک علم و فناوری اعلام می‌کنند. از ابتدای امسال و پس از اعلام فرمان رهبر معظم انقلاب، دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست در استان گلستان نیازهای فناورانه خود را به پارک اعلام کردند. هرچه ارتباط بیشتری بین مجموعه‌های نیازمند فناوری و مراجع تامین کننده آن برقرار باشد محصول مورد نظر کارفرما به درستی تولید و در اختیارش قرار خواهد گرفت.

دکتر رضایی در ادامه با اشاره به عوامل اثرگذار در رشد اقتصادی گفت: نیروی کار، نهادهای اقتصادی و مالی، زیرساخت‌ها و دانش از عوامل موثر در این زمینه هستند که ما اینجا می‌توانیم دو حوزه اصلی نیروی کار و دانش را شکل دهیم و در عین حال در حوزه زیرساخت‌ها نیز تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که اقتصاد دیجیتال و مشارکتی است تنها مدلی که می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند همین پارک‌های علم و فناوری هستند.

گفتنی است؛ این رویداد یک روزه با همکاری پارک علم و فناوری گلستان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها(تانا) برگزار و 16 طرح فناورانه محیط زیستی توسط فناوران از سراسر استان ارائه گردید.