نویسنده: روابط عمومی 0 453 تاریخ انتشار : 18 آبان 1400

با افتتاح کارخانه نوآوری گرگان؛

زیست‌بوم نوآوری استان گلستان گسترده شد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف افتتاح کارخانه نوآوری گرگان، خانه خلاق و نوآوری و مرکز نوآوری و فرهنگ صبح امروز وارد استان گلستان شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در جریان این سفر علاوه بر افتتاح کارخانه نوآوری گرگان، برخی از پروژه‌ها و طرح‌های فناورانه‌ای که در سفر قبلی مورد موافقت قرار گرفته بود، افتتاح و به بهره‌برداری ‌رسید.

افتتاح کارخانه نوآوری گرگان

کارخانه نوآوری گرگان به عنوان ششمین کارخانه نوآوری کشور صبح امروز و با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افتتاح شد تا زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان گلستان وسیع‌تر شود.

مساحت کارخانه نوآوری گرگان هشت هزار مترمربع است که در فاز اول، پنج هزار مترمربع آن افتتاح شد.

صندوق پژوهش و فناوری به عنوان تامین کننده مالی، دفتر مالکیت فکری و معنوی، دفتر حقوقی، فن‌بازار منطقه‌ای، شتابدهنده‌ها، فضای کار اشتراکی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در این کارخانه نوآوری گرگان مستقر هستند.

تاسیس کارخانه‌های نوآوری یکی از اولویت‌های در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد. توسعه کارخانه‌های نوآوری با هدف تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول، حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق استانی و رونق زیست‌بوم نوآوری انجام می‌شود.

افتتاح خانه خلاق و نوآوری تقوی

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این سفر، خانه خلاق و نوآوری تقوی را نیز افتتاح کرد. این خانه که یکی از اماکن تاریخی گرگان و متعلق به بافت قدیمی گرگان است، با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق به بستری برای توسعه شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی و زمینه‌ساز استقرار ۱۰ شرکت خلاق و نوآور خواهد شد.

افتتاح خانه‌های خلاق و نوآوری با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری های نرم و صنایع خلاق، توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال، حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر، تبدیل ایده‌های این حوزه به محصول و خدمت در دستور کار معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است.

مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ:

مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز عصر امروز با حضور سورنا ستاری و مقامات استانی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان واقع در جاده شصت کلاته افتتاح شد. این مرکز در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع ساخته شده است.