نویسنده: روابط عمومی 0 839 تاریخ انتشار : 24 بهمن 1398

معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سرمایه‌گذاری در صنایع خلاق پیشران توسعه کشور و عامل شادابی محیط‌زیست است

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع خلاق علاوه بر توسعه محلی، عامل کمک به شادابی محیط‌زیست و ممانعت از تخریب این عرصه است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، ابراهیم صادقی‌فر عصر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین استارتاپ‌ویکند بانوان استان گلستان اظهار داشت: حوزه صنایع خلاق همچنین می‌تواند پیشران توسعه در کشور باشد که برای رسیدن به این هدف کارگروه صنایع خلاق در وزارت تعاون پایهگذاری شد.

وی با بیان این که استارتاپ‌ها حوزه صنایع خلاق به شمار می‌روند و با فرهنگ جامعه ارتباط دارند، بیان کرد: سرمایهگذاری بر روی این حوزه کمک خوبی برای گذر از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

صادقی‌فر همچنین به سرمایهگذاری گلستان در استفاده از ظرفیت بانوان در توسعه استان اشاره کرد و گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد ریال وام در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی با ایجاد ۳هزار و ۷۰۰ شغل و چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی برای ایجاد  ۵ هزار و ۲۰۰ شغل پرداخت شد که به ترتیب ۸۰ و ۵۰ درصد شغل ایجاد شده از آن بانوان بودند.

وی در پایان از مسئولان اقتصادی گلستان خواست بیش از گذشته در حوزه کارآفرینی در توسعه بنگاه‌های زودبازده سرمایهگذاری کنند.

گفتنی است، استارتاپویکند بانوان خلاق استان گلستان با مشارکت ۸۲ نفر به از امروز به مدت سه روز در گرگان آغاز شد.