نویسنده: روابط عمومی 0 265 تاریخ انتشار : 02 مرداد 1401

با پیگیری دستگاه قضائی استان؛

سند زمین پارک علم و فناوری گلستان پس از سه سال وقفه صادر شد

سند زمین پارک علم و فناوری گلستان پس از سه سال وقفه درنهایت با پیگیری‌های دستگاه قضائی استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در بازدیدهای مکرر انجام شده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیران پارک علم و فناوری گلستان یکی از مهم‌ترین چالش‌ها بر سر راه توسعه این شرکت‌ها را نداشتن فضا برای استقرار این واحد‌ها به علت بلاتلکیف ماندن سند زمین پارک علم و فناوری استان عنوان کردند و خواستار ورود دستگاه قضائی برای رفع آن شدند.

حیدر آسیابی افزود: بررسی‌های ما نشان داد از سه سال پیش تاکنون اقدامات پارک علم و فناوری گلستان برای صدور سند در پیچ و خم‌های اداری شرکت شهرک‌های صنعتی استان، بی‌نتیجه مانده بود که با دستور قضائی این مشکل رفع و سند برای ۱۶ هزار مترمربع زمین این پارک صادر شد.

آسیابی افزود: با صدور این سند، مشکل فضا برای استقرار واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان که مهم‌ترین نیاز برای توسعه این شرکت‌ها بود، حل خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان هم گفت: گلستان تنها استان کشور است که فضا برای استقرار شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان نداشت که مهم‌ترین دلیل آن هم نداشتن سند زمین پارک علم و فناوری بود که امکان تفکیک و واگذاری آن به جوانان نخبه استان را نمی‌داد.

مهدی غفاری افزود: واگذاری زمین به قیمت ارزان‌تر و اقساطی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از جمله مزایای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری است که با صدور سند پارک علم و فناوری استان و فراهم شدن امکان استقرار واحد‌های فناور در این پارک، از این پس شرکت‌های دانش‌بنیان استان هم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.