نویسنده: روابط عمومي 0 1044 تاریخ انتشار : 13 مرداد 1398

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تاکید کرد؛

عدم توجه به بخش علم و فناوری، مهاجرت نخبگان را به دنبال دارد

رئیس پارک علم و فناوری گفت: از اثرات منفی عدم توجه به بخش علم و فناوری، مهاجرت نخبگان و فقدان نشاط و شادابی در بین جوانان و نوآوران است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری گلستان بیان داشت: ۱۶ درصد مردم دنیا در ۵۵ کشور زندگی می‌کنند که جامعه مرفهی را تشکیل داده و ۸۰ درصد دانش دنیا را تولید می‌کنند.

وی افزود: نرخ رشد دانش در کشور به نسبت سال‌های قبل بهتر شده اما ارتباط آن با تولید ثروت هنوز رضایت‌بخش نیست.

دکتر غفاری، خام‌فروشی را معضل کشور دانست و ادامه داد: در گذشته نیروی انسانی مهم و تأثیرگذار بوده ولی امروزه سرمایه انسانی در اولویت است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: از اثرات منفی عدم توجه به بخش علم و فناوری، مهاجرت نخبگان و نداشتن نشاط و شادابی در بین جوانان و نوآوران است.

دکتر غفاری با بیان اینکه موتور محرکه اقتصاد در دنیا، شرکت‌های کوچک هستند، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد اقتصاد دنیا به شرکت‌های کوچک تعلق دارد و این رقم در کشور ما ۹۶ درصد است.

وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی ردیف بودجه خوبی برای حمایت از پارک علم و فناوری گلستان تخصیص داده است که می‌توان از این فرصت نهایت بهره را برد.

دكتر غفاری تأکید کرد: باید مراکزی در گلستان برای مراجعه ایده پردازان ایجاد شود تا به آن‌ها در زمینه‌های مختلف مشاوره دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گلستان هنوز به حداقل‌های امکانات اکوسیستم نوآوری نرسیده و مسئولان باید حمایت ویژه‌ای از پارک داشته باشند.