نویسنده: روابط عمومی 0 127 تاریخ انتشار : 01 اسفند 1402

فراخوان حمايت از طرح‌هاي فناورانه در حوزه فناوري‌هاي تجهيزات راديويي نسل جديد

فراخوان حمايت از نيازهاي فناورانه و توسعه زيرساخت‌هاي فناوري تجهيزات راديويي در کسب‌وکارهاي مرتبط و نوظهور اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، فراخوان حمايت از طرح‌هاي فناورانه در حوزه توسعه فناوري‌هاي تجهيزات راديويي نسل جديد (ترنج) نخستين فراخوان در حوزه توسعه فناوري تجهيزات راديويي است که با حمايت مالي مشترک «ستاد توسعه فناوري‌هاي اتصال‌پذيري و ارتباطاتـ، «معاونت نوآوري و فناوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات»، «مرکز تحقيق و توسعه شرکت ارتباطات سيار ايران (همراه اول)» و «پارک فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا)» اعلام شده است.

توافق‌نامه فراخوان «حمايت از طرح‌هاي فناورانه در حوزه توسعه فناوري‌هاي تجهيزات راديويي نسل جديد (ترنج)» در حاشيه نمايشگاه تلکام 1402 با حضور روح‌الله دهقاني، معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش بنيان رئيس‌جمهور و رئيس مرکز توسعه فناوري‎‌هاي راهبردي معاونت علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رياست جمهوري به امضاء رسيد و براساس آن مقرر شد تا «ستاد توسعه فناوري‌هاي اتصال‌پذيري و ارتباطات»، «معاونت فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات» و «مرکز تحقيق و توسعه شرکت ارتباطات سيار ايران (همراه اول)» هر يک به ميزان 10 ميليارد تومان (مجموعا به ارزش 30 ميليارد تومان) از توسعه فناوري تجهيزات راديويي نسل جديد حمايت کنند.

هدف از اين فراخوان حمايت از نيازهاي فناورانه و توسعه زيرساخت‌هاي فناوري تجهيزات راديويي در کسب‌وکارهاي مرتبط و نوظهور است. مخاطبان اين طرح را نيز هسته‌هاي نوپا و شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان تشکيل مي‌دهند.

محورهاي حمايتي اين فراخوان شامل موضوعات «استفاده از فناوري RFSOC جهت طراحي و ساخت AAU در محدوده موج ميليمتري»، «طراحي و ساخت POWER AMPLIFIER براي AAU در محدوده موج ميليمتري»، «طراحي و ساخت سيستم شکل‌دهي پرتو (BEAMFORMING) در محدوده موج ميليمتري»، « طراحي و ساخت فيلتر موج ميليمتري در باند فرکانسي 28 گيگاهرتز» و «توسعه و پياده‌سازي BBU با تکنولوژي ASIC در محدوده فرکانسي موج ميليمتري براي تجهيزات نسل پنجم» مي‌باشد.

مهلت ارسال طرح‌ها و شرکت در اين فراخوان تا 20 اسفند ماه 1402 ادامه خواهد داشت. همچنين متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به صفحه اختصاصي سامانه نوآوري مرکز تحقيق و توسعه همراه اول https://MCINO.IR ضمن تکميل فرم مربوطه و کسب اطلاعات بيشتر اقدام کنند.