نویسنده: روابط عمومی 0 749 تاریخ انتشار : 16 اسفند 1399

فراخوان دریافت طرح‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه صنایع دستی و گردشگری

صاحبان ایده دعوت هستند تا در توسعه صنایع خلاق نقش‌آفرینی کنند و به حلقه‌ای اثرگذار در پایدار کردن کسب‌وکارهای این صنعت بدل شوند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف جذب و حمایت از طرح‌های نوآورانه و فناورانه اقدام به انتشار سلسله فراخوان‌هایی کرده است تا از راه‌اندازی کسب‌وکارهای پایدار در صنایع خلاق حمایت کند. کاربردی‌سازی این صنایع، ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی دارای توجیه اقتصادی در همه این فراخوان‌ها مدنظر است.

یکی از صنایعی که در این فراخوان‌ها به چالش گذاشته شده است، حوزه گردشگری و صنایعدستی است. صنعتی که ارزش‌افزوده زیادی برای کشور دارد و به دلیل تنوع و گستردگی این حوزه، استفاده و کاربردی کردن ایده‌های خلاق، می‌تواند راه‌گشای توسعه آن باشد.

به همین دلیل همه فعالان و صاحبان ایده دعوت هستند تا طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود را ارائه و زمینه را برای ثروت‌آفرینی از این صنایع فراهم کنند. علاقمندان تا 22 اسفندماه سال جاری برای ارسال طرح‌های خود مهلت دارند و می‌توانند این طرح‌ها را به آدرس stdc.isti@gmail.com ارسال کنند.

حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق از طرح‌های ارسال شده در قالب تسهیلات ارائه می‌شود و چنانچه متقاضی درخواست منابع بلاعوض داشته باشد باید دلایل توجیهی کافی ارائه کند.

همچنین اولویت با طرح‌هایی است که از نظر فنی و اقتصادی دارای توجیه است و گزارش مدون در این زمینه ارائه شده باشد. طرح هایی که بخشی از منابع مورد نیاز آن را بخش خصوصی تامین کند در اولویت قرار می‌گیرند.