نویسنده: روابط عمومی 0 242 تاریخ انتشار : 19 مهر 1401

به مناسبت هفته فراجا و به میزبانی پارک علم وفناوری گلستان؛

نشست هم‌اندیشی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با پلیس برگزار شد

در پنجمین روز از گرامیداشت هفته فراجا، نشست هم‌اندیشی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با پلیس با حضور روسای پلیس‌های تخصصی استان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این نشست که با حضور معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان، روسای پلیس‌های تخصصی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در محل پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد، دکتر حامد رضایی با تاکید بر اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان یا حوزه فناوری بر رشد اقتصادی اظهارکرد: هرچند در حوزه نوآوری و فناوری، پارک‌های علم و فناوری خود را متولی می‌دانند اما با توجه به همه‌گیری و فراگیر بودن عرصه نوآوری، همه دستگاه‌ها و نهادها باید در تحقّق برنامه‌های این حوزه سهیم باشند.

معاون پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توانمندی در پارک حضور دارند که می‌توانند در زمینه هوشمندسازی پلیس و توسعه و تجهیز این نیرو و سایر زمینه‌ها به کمک نیروی انتظامی بیایند و اطمینان داریم پارک علم و فناوری گلستان و فرماندهی انتظامی استان می‌توانند همکاری‌های خوبی را شکل دهند.

دکتر رضایی گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه دانش‌بنیان به‌طور کمّی اشاره کرد و گفت: در این استان ۱۲ مرکز رشد و نوآوری، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در ۹ رسته فناوری و ۲۵۰ واحد و هسته فناور در استان فعال است‌. با اینحال از برنامه‌های تعیین شده از سوی دولت خیلی عقب هستیم که یکی از دلایل آن عدم اعلام دقیق نیازها از سوی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: در کنار مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و ... حضور بیش از ۶۵ هزار دانشجو و ۳ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های استان یک ظرفیت خوب و بزرگ را برای حل مسائل و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است؛ برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نیاز به ارتباط مستمر با مجموعه‌های مختلف داریم تا بتوانیم نیازها را به اشتراک بگذاریم.

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان یادآور شد: از ابتدای امسال چند رویداد عمومی مانند تانا (اعلام نیازهای فناورانه) و رویدادهای تخصصی در حوزه‌های محیطزیست و فنی‌وحرفه‌ای از سوی پارک علم و فناوری استان برگزار شده است و ما این آمادگی را داریم تا رویدادهای تخصصی در حوزه‌های مختلف را برگزار کنیم.

در ادامه معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان هم با استقبال از برگزاری یک رویداد در جهت اعلام نیازهای فناورانه حوزه انتظامی، گفت: به طور قطع همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری میان پلیس و پارک علم و فناوری موجب بروز کردن پلیس در اجرای مأموریت‌های خود به‌ویژه در کشف جرایم خواهد شد.

سرهنگ ایزدی موفقیت‌های برجسته ایدهپردازان و پژوهشگران در حوزه فناوری را مایه افتخار استان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تعاملات علمی بسیار خوب پلیس با مجموعه پارک علم و فناوری همواره شاهد رشد بیش‌ازپیش این مجموعه باشیم.

گفتنی است در این نشست تخصصی، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیز به ارائه پیشنهادات خود در جهت همکاری هرچه بیشتر با پلیس پرداختند.