نویسنده: روابط عمومی 0 79 تاریخ انتشار : 01 بهمن 1402

با حمایت پارک علم و فناوری گلستان؛

نخستین رويداد معرفي فناوران حوزه‌هاي تخصصي کشاورزي استان گلستان برگزار شد

برای اولین بار در استان گلستان رویدادی به منظور معرفی فناوران حوزه‌هاي تخصصي کشاورزي به تعاونی‌های توليد، روستايي و کشاورزي با حمایت پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این رویداد بک روزه با هدف نفوذ و ترويج دانش و فناوري در عرصه توليد با استفاده از ظرفيت تعاوني‌هاي توليد، روستايي و کشاورزي با مشارکت و حمایت سه مجموعه پارک علم و فناوری گلستان، مدیریت تعاون روستایی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

در این رویداد که به منظور شبکه‌سازی و اتصال دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان استانی به تعاونی‌های تولید، روستایی و کشاورزی گلستان برگزار شد، تعداد 20 شرکت‌ دانش‌بنيان و فناور کشاورزي استان به ارائه فناوری‌ها و دستاوردهای خود در 5 گروه تولیدی، روستایی، مرغداران، دامداران و زنبورداران پرداختند.

در این رویداد، حامد پاک‌نژاد رییس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه همواره از ایده‌ها و محصولات فناورانه و دانش‌بنیان حوزه کشاورزی حمایت خواهیم کرد، بیان داشت: پارک علم و فناوري گلستان اين موضوع را جز خط مشي‌هاي خود قرار داده است و یکی از مهم‌ترین برنامه‌هاي خود را نيز در زمینه حمایت از ايده‌هاي حوزه کشاورزي طراحي کرده است.

دکتر پاک‌نژاد با اشاره به سخنرانی‌های متعدد مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد: سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی تاکید دارند و مجموعه پارک گلستان نیز همسو با منویات مقام معظم رهبری و قانون جامع و کامل «جهش تولید دانش‌بنیان» که همه دستگاه‌های اجرایی را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ملزم نموده است، گام برمی‌دارد.

گفتنی است در پایان این رویداد، یک قرارداد همکاری فناورانه فی‌مابین شرکت «پویا فناوران زیستی توسکا» ارائه دهنده خدمات تخصصی کشاورزی و تولیدکننده اسپان قارچ‌های خوراکی و دارویی(عضو مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری گلستان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان) با شرکت تعاونی «تولید روستایی صحرای سبز کرند» منعقد شد.

گفتنی است در حاشيه اين رویداد، با برپایی نمايشگاهي، آخرین دستاوردها و محصولات دانش‌بنيان و فناورانه شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنیان کشاورزي در معرض بازديد علاقه‌مندان قرار گرفت.