نویسنده: روابط عمومي 0 1042 تاریخ انتشار : 27 خرداد 1398

در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد؛

نشست مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور

نشست مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در محل پارك علم و فناوري دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم وفناوري گلستان، اين نشست با حضور دکتر عبداللهی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دکتر ابراهیمی، سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری کشور برگزار شد.

در ابتداي اين نشست، دکتر عبداللهی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به شرایط فعلی کشور و بحران‌های كنوني، مسائلی را برای جمع حاضر متذکر شد.

دکتر عبداللهی‌نژاد تقویت ارتباط با رسانه ها از سوی روابط عمومی‌ها را یك امر لازم و مهم برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومی‌ها می‌بایست با تقویت ارتباط خود با رسانه‌ها و خبرنگاران، در راستای انعكاس اخبار و اقدامات دستگاه متبوع تلاش كنند تا بتوان از این طریق ضمن انتشار خدمات دولت نسبت به تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه نیز تلاش كرد.

وي با بیان اینكه روابط‌عمومی‌ها روند خدمت‌رسانی را تسهیل كنند، گفت: مدیران روابط عمومی می‌توانند با پیش بینی مباحث و موضوعات و نیز رصد اخبار و اطلاعات، از بروز بحران در دستگاه‌ها جلوگیری كنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه ضمن تاكید بر نقش و اهمیت روابط عمومی‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی، خاطرنشان ساخت: روابط عمومی‌ها می‌توانند با انعكاس به‌موقع اخبار و اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های نارضایتی در جامعه را كاسته و به تقویت وحدت در جامعه كمك كنند.

در ساعات پایانی اين نشست، کارگاه آموزشي «روابط عمومی کارآمد در حوزه كسب‌وكار»  با حضور مدرس نام آشنا و مجری برنامه‌های پایش و حرف حساب، مهندس«کیا داوود اسفندیاری» برگزار شد.

در اين كارگاه آموزشي مهندس اسفندیاری بيان داشت: با توجه به گسترش روزافزون ابزارها و تفکر دیجیتال در زندگی و کار افراد جامعه، روابط عمومی‌ها هم به عنوان نهادهای اطلاع‌رسانی باید برای بهبود کارکردشان از این شیوه‌های نوین استفاده کنند.

وي استفاده از داده‌هاي تصويري و اينفوگرافيك را براي ارائه آمار و اطلاعات دستگاه‌ها ضروري دانست و تصريح كرد: به بیان ساده‌تر، اینفوگرافیک‌ها به کمک عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه، دیاگرام و سعی می‌کنند تا مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به‌گونه‌ای به تصویر درآوردند که پیام به شیوه‌ای سریع و قابل‌فهم به مخاطب منتقل شود؛ اين در حالي است كه اگر اطلاع‌رسانی و انتقال پیام به کمک تصویر صورت پذیرد، اثرگذاری و مدت ماندگاری آن در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود.

مهندس اسفندیاری در پايان بيان داشت: روابط عمومي‌ها اصلي‌ترين حلقه ارتباط بين مديران، كاركنان، مردم و مراجعان هستند؛ لذا مسئوليت خطيري در فرآيند دسترسي مديران و افكار جمعي دارند.

گفتني است؛ ابوالفضل مهاجر، مسئول روابط عمومي و امور بين‌الملل پارك علم و فناوري گلستان نيز در اين نشست و كارگاه آموزشي حضور داشت.