نویسنده: روابط عمومی 0 91 تاریخ انتشار : 12 اسفند 1402

با هدف افزايش مشارکت دانشجويان در زيست‌بوم فناوري و نوآوري؛

نشست مشترک رييس پارک علم و فناوري گلستان با دبيران انجمن‌هاي علمي دانشگاه‌های استان برگزار شد

رييس پارک علم و فناوري گلستان به اتفاق معاون این پارک و مدیر کارخانه نوآوری گرگان در نشستی صمیمانه با فعالان دانشجويي و دبيران انجمن‌هاي علمي دانشگاه‌هاي استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، پارک گلستان با توجه به مأموريت‌هاي خود در حوزه اقتصاد دانش‌بنيان و حمايت از توليد و فناوري‌هاي داخلي و همچنين حمايت از ايده‌هاي فناورانه دانشجويان، درصدد است تا تعاملات بين پارک و دانشجويان افزايش يابد.

بر اين اساس، جلسه مشترک پارک علم و فناوري گلستان با دبيران انجمن‌هاي علمي دانشگاه‌ها به منظور ايجاد فرصت آشنايي بيشتر و بررسي زمينه‌هاي همکاري برگزار شد.

اين نشست در سه بخش معرفي پارک و برنامه‌هاي حمايتي آن، ظرفيت انجمن‌هاي علمي دانشجويي در همکاري مشترک با پارک و در نهايت پرسش و پاسخ، با هدف حمايت از ايده‌هاي فناورانه دانشجويان برگزار شد.

در این نشست دکتر حامد پاک‌نژاد رییس پارک علم و فناوری گلستان با تاکيد بر استقبال پارک از ايده‌هاي فناورانه دانشجويان، گفت: پارک علم و فناوري در حقيقت سکويي براي تبديل ايده به کسب و کار است.

پاک‌نژاد، بارورسازي ايده‌ها و حمايت از ايده‌پردازان را رسالت واقعي پارک دانست و اضافه کرد: تسهيل مسير به نتيجه رسيدن ايده‌ها تا مرحله توليد ثروت و تجاري‌سازي از جمله شرح وظايف اين سازمان است.

دکتر پاک‌نژاد ادامه داد: آينده دانشگاه‌ها به نگاه‌هاي خلاق و فناورانه و ارتباط با صنعت گره خورده است که پارک‌هاي علم و فناوري، مراکز و پل‌هاي اصلي ارتباطي براي دانشگاه‌ها در اين موضوع مي‌باشند. پارک‌ها علاوه بر ايجاد فضاي خدمتي در راستاي توسعه و رفع مشکلات کشور، نمونه‌هايي براي ايجاد فرهنگ کارآفرين شدن و آموزش مهارت ايجاد کسب‌وکار هستند.

پاک‌نژاد در پایان، خطاب به دبيران انجمن‌هاي علمي دانشجويي در راستاي حضور و مشارکت قدرتمند انجمن‌ها براي همکاري با پارک علم و فناوري گفت: انجمن‌ها بايد با برگزاري جلسات درون انجمني، معرفي و ارائه درستي از وجود اين حمايت‌ها صورت دهند تا تمامي دانشجويان از اين فضاي حمايتي آگاه شده و براي مشارکت اقدام کنند.

گفتنی است پس از پایان نشست، فعالان دانشجويي و دبيران انجمن‌هاي علمي دانشگاه‌ها از بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری گرگان بازدید بعمل آوردند.