نویسنده: روابط عمومی 0 803 تاریخ انتشار : 14 اسفند 1399

همه چیز درباره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۱ // تخفیف ۷۰ درصدی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری این بار به شیوه‌ای جدید و نوآورانه و به‌صورت ترکیبی از بخش‌‌های حضوری و مجازی در فضایی باز و فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان؛ نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری که با عنوان اینوتکس(INOTEX) در عرصه بین‌المللی شناخته شده، رویدادی بین‌المللی و فناورانه با حضور فعالان دانش‌بنیان و خلاق کشور و علاقه‌مندانی از کشورهای سراسر جهان است. این رویداد که امسال دهمین دوره خود را آغاز می‌کند، هرسال میزبان جمع قابل توجهی از سرمایه‌گذاران، صاحبان کسب‌وکارهای نوآورانه و عرضه‌کنندگان خدمات فناورانه از سایر کشورهایی است که قصد دارند با توانمندی‌های نوآورانه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق ایران آشنا شوند.

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ۷۰ درصد از هزینه خرید غرفه تا سقف ۱۰ میلیون تومان را برای شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند به حضور فیزیکی در نمایشگاه را تأمین می‌کند. باتوجه به این که دهمین دوره نمایشگاه در پارک پردیس برگزار می‌شود، نمایشگاه ۲۰۲۱ نمایشگاهی به وسعت پارک پردیس خواهد بود و مخاطبان می‌توانند از شرکت‌های مستقر در این محل نیز بازدید کنند.

«بخش نمایشگاهی»، «رویدادهای تجاری و ترویجی»، «بخش‌های جانبی» و «تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس» بخش‌های اصلی INOTEX 2021 هستند.

بخش نمایشگاهی اینوتکس پذیرای حضور همه بازیگرانی که به نحوی بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور مؤثرند. شرکت‌های فناور، استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، صندوق‌های جسورانه و سرمایه‌گذاران، ارائه‌کنندگان فضای کار اشتراکی، ارائه‌دهندگان خدمات تجاری‌سازی، برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی‌ بروکرهای فناوری و رسانه‌های استارت‌آپی، شرکت‌کنندگان در این بخش هستند.

بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس فرصتی برای تعامل، هم‌افزایی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین اجزاء و افراد فعال در این حوزه است.

یکی از بخش‌های جانبی دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری، «پاویون مشاوران» است. در این بخش منتورهای شناخته‌شده اکوسیستم نوآوری در زمینه‌هایی همچون بازاریابی، توسعه محصولات، فنی، منابع انسانی و به استارت‌آپ‌ها و بازدیدکنندگان از نمایشگاه به‌صورت حضوری و مجازی مشاوره ارائه خواهند کرد.

«تجربه فناوری» یکی دیگر از بخش‌های جانبی اینوتکس ۲۰۲۱ است که در آن تکنولوژی‌های جدیدی که به‌زودی وارد زندگی عموم جامعه خواهند شد، معرفی می‌شوند.

رویداد کافه سرمایه نیز در دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود. طی سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها از طریق کافه سرمایه انجام شده است. هفت شرکت ترکیه‌ای نیز برای حضور در بخش کافه سرمایه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ اعلام آمادگی کرده‌اند که این امر می‌تواند به بین‌المللی‌سازی کسب‌وکارهای نوپا کمک کند.

«استیج عمومی اینوتکس» با بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پنل و گفت‌وگو باهدف فرهنگ‌‌سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان، از رویدادهای تجاری و ترویجی دهمین نمایشگاه اینوتکس است.

همچنین «استیج تخصصی اینوتکس» با تمرکز بر پنج حوزه کلان داده‌ها، ظهور NBIC،‌ اینترنت اشیاء، رایانش ابری و هوش مصنوعی که بالاترین فراوانی را در همه گزارش‌های آینده‌نگرانه از مؤسسات مطرح بین‌المللی در حوزه فناوری نوآوری، به خود اختصاص داده‌اند، برگزار خواهد شد. نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ با دعوت از متخصصان این پنج حوزه، به طور ویژه به آنها پرداخته و این موارد را از جنبه‌های مختلف کسب‌وکاری بررسی می‌کند.

دیگر رویداد تجاری و ترویجی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱، رقابت‌های استانی اینوتکس پیچ است. این رقابت‌ها از بهمن‌ماه سال ۹۹ در ۶ استان آغازشده و برگزیدگان استانی آن در نمایشگاه اینوتکس در مرحله نهایی به رقابت باهم می‌پردازند. این رقابت در قالب رویداد «اینوتکس بتل» خواهد بود. در این تیم‌های منتخب با به چالش کشیدن کسب‌وکار یکدیگر، به رقابت می‌پردازند.

علاقه‌مندان جهت حضور و معرفی محصولات و خدمات خود در این نمایشگاه تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه به آدرس www.inotex.com اقدام به ثبت‌نام نمایند.