نویسنده: روابط عمومي 0 921 تاریخ انتشار : 27 آذر 1399

رئيس پارك علم و فناوري گلستان خبر داد:

پرداخت 17 میلیارد و 730 میلیون ریال تسهیلات به واحدهاي فناور طي 9 ماهه نخست امسال

رئيس پارك علم و فناوري گلستان از پرداخت 17 میلیارد و 730 میلیون ریال تسهیلات حمایتی توسط مجموعه پارك به واحدهای فناور استان طي 9 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان؛ دكتر مهدي غفاري در نهمين جشنواره پژوهش و فناوري دانشگاه فرهنگيان استان گلستان كه به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد، بيان داشت: دانشگاه فرهنگيان از دو منظر براي مجموعه پارك داراي جايگاه ويژه ‌است؛ نخست حضور سرمايه انساني ارزشمند و دانشجويان نخبه و توانمندي كه در اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند و نكته دوم اين است كه اين افراد در آينده‌اي نزديك، سيستم آموزش كشور را در اختيار خواهند داشت.

دكتر غفاري با بيان اينكه نوع نياز دانش‌آموزان در حال تغيير است و آموزش‌ها به گونه ديگري مي‌تواند ارائه شود،‌ تصريح كرد: پيشنهاد بنده به دانشجومعلمان اين است كه از قالب هميشگي كه در حال حاضر براي ارائه آموزش‌ها استفاده مي‌شود، فاصله بگيرند و پيشنهادات خود را براي ارائه آموزش‌ها به گونه‌اي ديگر و يا به صورت اداره كردن استارتاپ‌هايي در حوزه آموزش مطرح نمايند.

وي تاكيد كرد: لزوما شخص نبايد در حوزه تخصصي خودش ايده‌اي داشته و يا استارتاپ موفقي را اداره كند؛ در هر زمينه‌اي كه شما بتوانيد نيازي را به طور دقيق شناسايي و براي آن استارتاپي تعريف كنيد كه پاسخي براي يكي از نيازهاي بيروني باشد و افراد حاضر باشند بابت آن نياز هزينه كنند، ما در پارك علم و فناوري از آن حمايت خواهيم كرد.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان در ادامه به مهم‌ترين دليل شكست تيم‌هاي استارتاپي در ايران اشاره كرد و گفت: عمده‌ترين دليل شكست تيم‌هاي استارتاپي در ايران، مشكل تيم‌سازي بر روي ايده است؛ به همين دليل نياز است كه افراد آموزش‌هاي لازم تيم‌سازي را ببينند و با اشخاص با تخصص‌هاي مختلف آشنا شوند.

وي ادامه داد: در همين راستا يكي از رسالت‌هاي مهم پارك گلستان، برگزاري دوره‌هاي آموزشي مختلف از قبيل تيم‌سازي است كه اغلب اين دوره‌ها بدون دريافت هزينه از شركت‌كنندگان برگزار مي‌‌شود و تلاش مي‌شود اين دوره‌ها در بازه‌هاي زماني مختلف با حضور اساتيد مجرب برگزار شود و افراد آموزش ببينند تا در نهايت ريسك شكست آنها به حداقل برسد و با علم و آگاهي كامل بتوانند رو به جلو حركت كنند.

دكتر غفاري همچنين به حمايت‌هاي مالي انجام شده توسط پارك گلستان از واحدهاي فناور در سال‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: پارك گلستان در سال 97 به ميزان 300 ميليون تومان، در سال98 ميزان 709 ميليون تومان و در 9 ماهه نخست امسال ميزان يك ميليارد و 730 ميليون تومان حمايت مستقيم از واحدهاي فناور انجام داده است.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان در پايان از آمادگي كامل اين پارك براي راه‌اندازي يك مركز رشد مشترك با همكاري دانشگاه فرهنگيان خبر داد و گفت: اميد داريم كه با افتتاح اين مركز رشد مشترك بتوانيم دوره‌هاي آموزشي مختلفي را برگزار و خدمات متعدد از قبيل حمايت‌هاي مالي را به مراجعه‌كنندگان ارائه نماييم.