نویسنده: روابط عمومی 0 465 تاریخ انتشار : 26 مرداد 1401

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

۸۳ نیاز فناورانه دستگاه‌های اجرایی استان به پارک علم و فناوری اعلام شد

دکتر غفاری گفت: از همه واحدهای تحقیق و توسعه که قادر به رفع نیازهای فناورانه باشد خواستیم آمادگی خود را اعلام کنند و تاکنون ۹ دستگاه اجرایی در استان ۸۳ نیاز فناورانه خود را اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در آئین افتتاحیه سومین رویداد ملی توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا) که به میزبانی پارک گلستان در کارخانه نوآوری گرگان برگزار می‌شد، با بیان اینکه توسعه زیست‌بوم نوآوری استان با جدیت در حال انجام است، اظهارکرد: این سومین رویداد ملی و اولین رویداد در استان گلستان است که شروع یک جریان خواهد بود و این مسیر ادامه‌دار است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: اتفاقی که در قالب رویداد تانا رخ داد این است که از دستگاه‌های اجرایی خواستیم تا نیازهای فناورانه خود را احصاء و به پارک اعلام کنند تا در دبیرخانه با حضور کارگزاری تجاری‌سازی و فن‌بازار بر روی آنها کار شود.

وی افزود: از همه واحدهای تحقیق و توسعه که قادر به رفع نیازهای فناورانه باشد خواستیم آمادگی خود را اعلام کنند و تاکنون ۹ دستگاه اجرایی در استان ۸۳ نیاز فناورانه خود را اعلام کردند. این دستگاه‌های اجرایی شامل آب و فاضلاب، برق، گاز، صنعت معدن و تجارت، شهرک‌های صنعتی، محیط زیست، دادگستری، دانشگاه گلستان و مخابرات است.

دکتر غفاری بیان کرد: از سوی دیگر ۵۹ تیم نیز برای رفع نیازهای فناورانه دستگاه‌ها اعلام آمادگی کردند و برای نمونه هفته گذشته یکی از تیم‌ها برای موضوعات مورد درخواست محیط زیست در خصوص سیستم اعلام حریق در پارک ملی گلستان و دیگر موضوعات وارد مذاکره شدند و به نتایج خوبی هم رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری برحسب وظیفه در حال اتصال این تیم‌ها به دستگاه‌های اجرایی است و در کنار آن برخی حمایت‌ها از جمله کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره را نیز پیش‌بینی کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: بیش از ۵۰۰ عضو هیئت علمی، اساتید دانشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار ۵۶ شرکت دانش‌بنیان، حدود ۱۶۰ واحد فناور و تعداد قابل‌توجهی مراکز رشد در استان داریم که باید از ظرفیت آنها برای رفع مشکلات و نیازهای فناورانه دستگاه‌ها استفاده کنیم.