رئیس پارک علم و فناوری گلستان:
ورودی اکوسیستم فناوری از طریق تقویت و بازتعریف تعامل با دانشگاهها افزایش کمی و کیفی خواهد داشت
دکتر حسین مومنی، رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه باید از مراکز رشد سنتی به سمت پیادهسازی مدلهای مدرن و نسل جدید مراکز رشد حرکت کنیم، گفت: ورودی اکوسیستم فناوری و نوآوری از طریق تقویت و بازتعریف تعامل با دانشگاهها افزایش کمی و کیفی خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، حسین مومنی در نخستین رویداد ملی پویش شکلگیری هستههای فناور و نوآور در توسعه زنجیرههای ارزش منطقهای که در محل دانشکده مائده گرگان برگزار شد، اظهار کرد: الگوی مراکز رشد دانشگاههای کشور قدیمی است؛ این در حالی است که نسل جدیدی از مراکز رشد در دنیا فعالیت میکنن؛ در گذشته اولویتها بر اساس ایدههای استارتاپ بوده اما در طرح پویش به دنبال این هستیم که چطور بتوانیم از این ایده به درآمد برسیم.
وی تاکید کرد: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، طرح پویش را با هدف شناسایی استعدادهای دانشگاهی و صاحبان ایده و صنعت در 4 حوزه اقتصاد دیجیتال با تمرکز بر هوش مصنوعی، کشاورزی هوشمند، زنجیره ارزش طیور و صنایع خلاق با تاکید بر گردشگری، پوشاک و سبک زندگی در استان گلستان مورد توجه قرار داده است.
مومنی اظهار کرد: هدف ما توانمند کردن دانشجویان با استفاده از اساتید و مربیانی است که در این پویش حضور دارند تا در دورهای یک تا سه ماهه بتوانیم با برگزاری بوتکمپهای متعدد، آموزشهای لازم را ارائه و بر اساس تخصصهایی که دانشجویان دارند هستههای فناور را تشکیل دهیم.
وی ادامه داد: این هستهها پس از شکلگیری، بدون نیاز به پایش و داوری به عضویت پارک علم و فناوری گلستان درآمده و از حمایتهای مختلف این مجموعه از جمله تخصیص فضای استقرار، حمایتهای مالی، دورههای آموزشی و مشاورههای حقوقی و کسبوکار به صورت رایگان برخوردار خواهند شد.
مومنی در پایان تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامههای ما در آینده، این است که زیرساختهای زیستبوم فناوری و نوآوری را در استان توسعه دهیم و فضای فیزیکی لازم را برای استقرار فناوران و صاحبان ایده در شهرهای مختلف استان گلستان ایجاد کنیم.
گفتنی است؛ در رویداد امروز، روند برگزاری طرح پویش به طور کامل برای مخاطبان تشریح و تعدادی از اساتید دانشگاهی، استارتاپهای موفق و مدیران واحدهای خلاق و دانشبنیان استان به بیان تجربیات کاری خود برای مخاطبین پرداختتند.
در پایان نیز یک مسابقه فناورانه به همت مرکز رشد واحدهای فناور استان گلستان برای شرکتکنندگان در رویداد برگزار و به 8 نفر نخست، جوایز نفیسی از طرف پارک علم و فناوری گلستان اهدا شد.
.jpg)
.jpg)



















