نویسنده: روابط عمومی 0 162 تاریخ انتشار : 20 مهر 1404

تقويت همکاري پارک علم و فناوري گلستان و منطقه آزاد اينچه‌برون براي توسعه صادرات و تبادل فناوري

رييس پارک علم و فناوري استان گلستان با هدف گسترش همکاري‌ها و حضور فعال شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان استان در بازارهاي بين‌المللی با مدير منطقه آزاد تجاري-صنعتي اينچه‌برون ديدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این نشست بر تقويت همکاري‌هاي مشترک ميان پارک و منطقه آزاد براي افزايش صادرات محصولات دانش‌بنيان و فناور‌محور به کشورهاي همسايه و حوزه CIS تأکيد شد.

مومنی، رييس پارک علم و فناوري گلستان در این نشست با اشاره به نقش پارک گلستان به عنوان دبيرخانه تبادل فناوري با کشور قزاقستان، بر ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي منطقه آزاد براي توسعه بازارهاي بين‌المللي شرکت‌هاي دانش‌بنيان و تسهيل مسيرهاي صادراتي تأکيد کرد.

ملک‌حسینی، مدير منطقه آزاد اينچه‌برون نيز آمادگي خود را براي حمايت از طرح‌هاي فناورانه مشترک و ايجاد مسيرهاي همکاري اقتصادي و فناورانه با پارک علم و فناوري گلستان اعلام کرد.

اين همکاري، نويدبخش ايجاد فرصت‌هاي عملي براي تبادل فناوري، توسعه صادرات و حضور فعال شرکت‌هاي دانش‌بنيان استان در بازارهاي بين‌المللي است.

گفتنی است؛ در اين نشست پهلواني عضو کارگروه ديپلماسي فناوري وزارت علوم و ملک‌حسینی رییس حوزه ریاست پارک علم و فناوری گلستان نیز حضور داشتند.