رییس پارک علم و فناوری گلستان، پیگیر مطالبات فناوران حوزه کشاورزی/ توانمندی شرکتهای دانشبنیان کشاورزی به استاندار ارائه میشود
نشست تخصصی رئیس پارک علم و فناوری گلستان با مدیران شرکتهای دانشبنیان و فناور حوزه کشاورزی استان با هدف بررسی مطالبات، ظرفیتها و چالشهای فعالان این حوزه برگزار شد. در این نشست، بر پیگیری مسائل مطرحشده و ارائه جمعبندی توانمندیها و دستاوردهای شرکتهای دانشبنیان کشاورزی استان به استاندار گلستان تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این نشست، دکتر بهمن طیبی با تأکید بر ضرورت ارتباط مستقیم با فعالان حوزه فناوری و نوآوری بهویژه در بخش کشاورزی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات، شنیدن بیواسطه مسائل، دغدغهها و انتظارات شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه کشاورزی و تلاش برای پیگیری و رفع بخشی از مشکلات آنها در حد ظرفیتهای موجود است.
وی با اشاره به وجود ظرفیتهای گسترده در شرکتهای فناور استان افزود: متأسفانه بخش زیادی از جامعه و حتی برخی دستگاهها با توانمندیها و دستاوردهای این شرکتها آشنا نیستند و لازم است اقدامات جدیتری در حوزه معرفی، روایتگری و تولید محتوا انجام شود.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین با اشاره به تأکید استاندار گلستان بر برگزاری این نشست گفت: جمعبندی مسائل، پیشنهادها و ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان کشاورزی استان به استاندار ارائه خواهد شد تا از این توانمندیها در بهبود شرایط کشاورزی و اصلاح الگوی کشت استفاده شود.
دکتر طیبی همچنین از راهاندازی کارگزاریهای تخصصی در حوزه دانشبنیان و خدمات مالیاتی خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری گلستان آمادگی دارد در چارچوب قوانین، از ظرفیتهای حمایتی، آزمایشگاهی، استقرار و همچنین معرفی رسانهای و تولید محتوای تخصصی برای شرکتهای فناور استفاده کند.
در ادامه این نشست، مدیران شرکتهای حاضر به صورت جداگانه به معرفی ظرفیتها، محصولات، خدمات و توانمندیهای فناورانه خود پرداختند و مسائل، مشکلات و دغدغههای خود را بهصورت مستقیم و بیواسطه مطرح کردند.
گفتنی است، دکتر بهمن طیبی در پایان با تأکید بر اهمیت همافزایی میان شرکتهای فناور و دانشبنیان گفت: یکی از دستاوردهای مهم این نشست، ایجاد ارتباط و آشنایی بیشتر میان شرکتهای فعال حوزه کشاورزی بود که میتواند زمینهساز همکاریها و تعاملات مؤثر آینده شود.





























