نویسنده: روابط عمومی 0 1035 تاریخ انتشار : 13 اسفند 1398

به همت محققان پارک علم و فناوری گلستان؛

غذای کنسانتره حاوی آرتمیا برای آبزیان تولید شد

برای نخستین‌بار در کشور "غذای کنسانتره حاوی آرتمیا برای آبزیان" توسط شرکت دانش‌بنیان "طعام‌سازان آریا گستر هیرکان" از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری گلستان تولید شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این محصول تولید شده توسط این شرکت با استفاده از جدیدترین اطلاعات تغذیه‌ای، فرموله و با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی اکستروژن تولید می‌شود.

در تولید این خوراک از مواد اولیه با کیفیت و با قابلیت هضم بالا از قبیل: پودر آرتمیا، پودر ماهی، پودر کیلکا، کنجاله سویا، آرد گندم، مکمل‌های ویتامینی و معدنی، رنگدانه و ... استفاده می‌گردد.

غذای کنسانتره تولید شده بیشتر برای مصرف ماهیان زینتی استفاده می‌گردد و از مهمترین ویژگی‌های غذای تولیدی می‌توان به مواردی از قبیل داشتن شکل منظم، شناوری و غوطه‌وری مناسب در آب، ایجاد رشد سریع و یکنواخت و جلوگیری از ناهنجاری‌های اسکلتی در آبزیان، قابلیت هضم بالا و کاهش فضولات و افزایش مقاومت ماهیان در برابر بیماری و استرس اشاره کرد.                                                                              

گفتنی است در حال حاضر شرکت طعام سازان آریا گستر هیرکان علاوه‌بر تولید غذای کنسانتره حاوی آرتمیا، در زمینه تولید بیومس آرتمیا نیز فعالیت دارد.