نویسنده: روابط عمومی 0 80 تاریخ انتشار : 30 بهمن 1402

با حضور مشاور وزير ارتباطات و مجري پروژه فيبر نوري در گلستان؛

استفاده از ظرفیت شرکت‌های حوزه آی‌تی در راه‌اندازي شهرهای هوشمند مورد بررسی قرار گرفت

در نشستی به همت پارک علم و فناوری گلستان و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیرامون «استفاده از ظرفيت‌ شرکت‌های حوزه آی‌تی در راه‌اندازي شهر هوشمند و بهره‌مندي از ظرفيت فيبر نوري» بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این نشست هم‌اندیشی با موضوع «استفاده از ظرفيت‌ شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حوزه آی‌تی در راه‌اندازي شهر هوشمند و بهره‌مندي از ظرفيت فيبر نوري» با حضور دکتر صادق عباسي، مشاور وزير ارتباطات و مجري پروژه فيبر نوري، رييس پارک علم و فناوري، مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات و مدیران شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان حوزه آي‌تي استان در محل اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان برگزار شد.

در این نشست، مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنيان فعال در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با مدیران حاضر در جلسه پیرامون چگونگی استفاده از فناوری فیبر نوری در بخش‌های مختلف راه‌اندازی شهرهای هوشمند از جمله حمل‌ونقل، انرژی، مسکن، پزشکی و ... بحث و تبادل نظر کردند.

افزايش ده‌ها برابري سرعت اينترنت و هزينه بسيار اندک به عنوان مهمترين مزيت‌هاي فناوري اينترنت فيبر نوري که نقش بسزايي در تسهيل و رونق کسب‌وکارها خواهد داشت.

گفتنی است، پروژه بزرگ فيبر نوري استان گلستان، دی‌ماه امسال با حضور دکتر سيد ابراهيم رئيسي در کارخانه نوآوري گرگان در خلال برنامه‌هاي سفر استاني دولت مردمي به استان، افتتاح و به بهره‌برداري رسید.