نویسنده: روابط عمومي 0 944 تاریخ انتشار : 06 دی 1399

اعطاء تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های فعال استان گلستان در حوزه ICT

شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌هاي فعال استان گلستان در حوزه ICT مي‌توانند از تسهیلات سرمایه در گردش کم‌بهره برخوردار شوند.

به گزارش روابط عمومی پارك علم و فناوري گلستان؛ در راستای حمایت از طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های نوپا و به‌منظور اشتغال‌آفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات وجوه اداره شده با کارمزد ۳۴/۴ درصد به متقاضیان دارای طرح کسب‌وکار پرداخت می‌شود.

این خدمت به منظور کمک به تسهیل اجرای برنامه‌ها و همچنین تسریع انجام پروژه‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز کاهش هزینه مالی شرکت‌ها به منظور پایداری وضیعت اشتغال و کسب‌وکار به کلیه شرکت‌های خصوصی و تعاونی در صورت تصویب پرداخت می‌شود.

در این طرح متقاضیان می‌توانند از سه روش مختلف که عبارتند از روش اول: پرداخت تسهیلات بر اساس قراردادهای فعال متقاضی با دستگاه‌های دولتی، روش دوم: پرداخت بر اساس فروش فصلی 4 فصل گذشته بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی و یا در روش سوم پرداخت بر اساس اظهارنامه شرکت و میزان هزینه حقوق و دستمزد پرداخت شده سال گذشته متقاضی اقدام کنند.

گفتني است؛ سقف میزان وام برای شرکت‌های غیرنوپا ۵۰۰ میلیون تومان با کارمزد 5.6% و در حوزه شرکت‌های خصوصی فعال و تعاونی نوپا 150 میلیون تومان با کارمزد 4.3% اعلام شده است.

متقاضیان جهت بهره‌مندي از اين تسهیلات مي‌بايست ابتدا در سامانه ایران نوآفرین ثبت‌نام و کد نوآفرین دریافت کرده و سپس برنامه کسب‌وکار خود را بر اساس قالب مشخص شده در وبسایت اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گلستان به نشاني https://golestan.ict.gov.ir/fa/fava تهیه و در سامانه نوآفرین بارگذاری کنند.

شایان ذکر است این تسهیلات برای اشخاص حقیقی نیز تا سقف 50 میلیون تومان با کارمزد 4.34% در نظر گرفته شده است.